Tez No İndirme Tez Künye Durumu
126170
Veri iletişim dersi için web tabanlı çoklu ortam destekli simülatör / Web based multimedia aided simulator for data communication course
Yazar:HAKAN KAPTAN
Danışman: DOÇ.DR. YILMAZ ÇAMURCU
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:Benzetim = Simulation ; Uzaktan eğitim = Distance education ; Veri iletişimi = Data communication ; Web tabanlı eğitim = Web based education
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2002
190 s.
ÖZET VERİ İLETİŞİM DERSİ İÇİN WEB TABANLI ÇOKLU ORTAM DESTEKLİ SİMULATÖR Yirmi birinci yüzyılda çoklu ortam destekli eğitim yazılımları eğitimde büyük rol oynayacaktır. Gittikçe ilerleyen bilgisayar teknolojileri ve hayatın her alanına giren İnternet sayesinde web tabanlı öğretim, alternatif bir öğretim yöntemi olmuştur. Bu tezde M.Ü Teknik Eğitim Fakültesinde verilmekte olan Veri İletişim dersi için çoklu ortam, animasyon ve simülasyonlarla desteklenmiş Web Tabanlı Eğitim dokümanları oluşturulmuştur. Ders içeriği, Teknik Eğitim Fakülteleri Elektronik- Bilgisayar Eğitimi bölümlerinin ders içeriklerine uygun olacak ve bu konuda çalışan ve üretim yapan firmaların son teknolojik bilgilerini de kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Böylelikle hazırlanan dokümanların güncel teknolojik bilgileri içermesi sağlanmıştır. Web tabanlı eğitim sayfaları hazırlanırken konuların gerektirdiği yerlere şekiller, resimler, animasyonlar ve simülasyonlar yerleştirilmiş bu sayede dersi takip edenlerin konuyu en iyi şekilde öğrenmeleri sağlanmıştır. Tıkanıklık kontrol algoritmaları, yönlendirme algoritmaları ve yerel alan ağları konularında toplam on adet simulator tasarlanmıştır. Bu simülatörlerin bazılarında ağ modeli öğrenci tarafından kurulmaktadır. Simülatörler görsel öğrenme amacına uygun olarak tasarlanmıştır. Eğitim sayfalarında kullanılan animasyonlar Macromedia Flash programıyla, simülasyonlar ise Java programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Hazırlanan ders dokümanları, animasyonlar ve simülasyonlar bölüm öğrencileri tarafından ders dışında kullanılmış ve öğrenmelerinde etkili bir öğrenme aracı olduğu, Web tabanlı eğitimde yazı tabanlı dokümanlardan öğrenmenin yanında animasyon ve simülasyonlar yardımıyla öğrenmenin daha yararlı olacağı görülmüştür. MAYIS 2002 Hakan KAPTAN
ABSTRACT WEB BASED MULTIMEDIA AIDED SIMULATOR FOR DATA COMMUNICATION COURSE Multimedia aided education software will play an important role in the twenty first century. Web Based Education has been an alternative instruction method by improving the computer technology and the widely used Internet. In this thesis a Web Based Education documents which are supported by multimedia, animation and simulations for data communications course which is given at M.U. Technical Education Faculty is developed. Course content is designed depending on current Data Communication course of MU Technical Education Faculty, in addition to the latest technological knowledge and documents from companies working on related areas. In this way, it is provided that designed new education document includes today's technological knowledge. In preparing the Web Based Education, figures, pictures, designed animations, and designed simulators were put into places where course information is required to explain the subject properly. Ten simulators have been designed related to the subjects Congestion control algorithms, routing algorithms, and local area network. In some simulators, network model is set up by the student himself. These simulators are designed appropriate to visual learning. The animations were designed by using Macromedia Flash program and the simulations were developed in Java Programming Language which are put the education document. These prepared course documents, animations and simulations were used by the students attending the Data Communication lesson outside of the scheduled lecturing hours. As a result this document was seen a very effective way of learning by using animations and simulations besides reading text. MAY 2002 Hakan KAPTAN VI