Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
201693
|
|
An analysis of efficacy beliefs, epistemological beliefs and attitudes towards science in preservice elementary science teachers and secondary science teachers / İlköğretim fen bilgisi ve orta öğretim fen branşlarındaki öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançlarının,epistemoloji konusundaki inançlarının ve fene yönelik tutumlarının üzerine bir analiz
Yazar:MUSTAFA SÜNGER
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÖZGÜL YILMAZ TÜZÜN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2007
108 s.
|
|
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen bilgisi ve orta öğrenim fen kolu öğretmenadaylarının öz yeterlilik inançlarının, epistemoloji konusundaki inançlarının vefen bilimlerine yönelik tutumları üzerine bir analiz yapmaktır. Bu çalışmayakatılan ilköğretim fen bilgisi ve orta öğrenim fen kolu öğretmen adayları OrtaDoğu Teknik Üniversitesi'nden seçilmiştir.Bu çalışma Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ndeki üçüncü sınıf ilköğretim fenbilgisi ve orta öğrenim fen kol öğretmen adayları ile icra edildi. Çalışmadakullanılan araçlar; bunlar öz yeterlilik inançları, epistemoloji konusundakiinançları ve bilime karşı olan tutumu belirleyen anketleridir. Bu anketlerönceden kullanılmıştır ve geçerlidir. Üç anketin de oluşturulmasında öncekiçalışmalardan faydalanılmıştır.Verilerin analizleri ANOVA ve basit ikili ilişki analizi kullanılarak yapılmıştır.Analizler göstermiştir ki, ilköğretim ve orta öğretim fen bilgisi öğretmenadayları orta dereceli öz yeterlilik, epistemoloji inancı üzerinde pozitif görüşlergörülmüştür. İlköğretim ve orta öğretim fen bilgisi öğretmen adayları etkilieğitimin kendi eğitim yeteneklerini ve öğrencilerin öğrenmelerini etkilediğineinanıyorlar. Ayrıca, öğretmen adaylarında fen eğitimine karşı da pozitif biryönelim görülmüştür.Ayrıca analizler göstermiştir ki, orta öğrenim fen bilgisi öğretmenleri arasındaöz yeterlilik ile bilime karşı yönelim açısından bir ilişki vardır. Diğer bir ilişkiise epistemoloji inancı ve bilime karşı yönelim arasında ilköğretim fen bilgisiöğretmenleri arasında görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayı, Öz Yeterlilik İnancı, Öz Tutum,Epistemoloji, İlköğretim Fen Öğretmen Adayı, Orta Öğrenim Fen BranşÖğretmen Adayı ve Bilimsel Epistemolojik Görüş.
|
|
The purpose of the study was to analyze preservice science teachers atelementary science teaching and secondary science teaching with respect totheir self-efficacy beliefs, epistemological beliefs, and attitudes towardsscience teaching. Preservice elementary science teachers and preservicesecondary science teachers who enrolled in Middle East Technical Universityin Ankara were the sample of this study.Participants of this study were third grade of preservice elementary scienceteachers and preservice secondary science teachers. The instruments whichare, efficacy beliefs, epistemological beliefs, and attitudes towards science,were utilized this study.The analysis indicated that moderately positive self efficacy beliefs,epistemological beliefs and attitudes towards science teaching wereexpressed by most of the preservice elementary and secondary scienceteachers regarding science teaching. Moreover, preservice elementary andsecondary science teachers believe that effective teaching can influence theirteaching abilities and students' learning. Furthermore, many preserviceelementary and secondary science teachers express a positive attitudetoward science teaching.The analysis indicated that there is a relationship between self efficacybeliefs and attitudes towards science teaching in preservice secondaryscience teachers, and there is another relationship between epistemologicalbeliefs and attitudes towards science teaching in preservice elementaryscience teachers.Keywords: Preservice Teacher, Self Efficacy, Self Attitude, Epistemology,Elementary preservice science teacher, Secondary preservice scienceteacherAnd Scientific Epistemological View (SEV) |