Tez No İndirme Tez Künye Durumu
412410
Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) hazırlanan öğrencilerin stres, sınav kaygısı ve tükenmişlik durumlarının beslenme alışkanlıkları ile ilişkisinin incelenmesi / LYS exam to prepared students stress, anxiety and burnout status of the examination and investigation of relations with eating habits
Yazar:MERVE AYAN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. BURÇAK ASLI TAŞÖREN
Yer Bilgisi: Haliç Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uygulamalı Psikoloji Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Psikoloji = Psychology
Dizin:Beslenme = Nutrition ; Beslenme alışkanlıkları = Nutritional habits ; Ergenler = Adolescents ; Kaygı = Anxiety ; Stres = Stress ; Sınav = Examination ; Sınav kaygısı = Test anxiety ; Tükenmişlik = Burnout ; Öğrenciler = Students ; Üniversite giriş sınavları = University entrance examinations
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2015
90 s.
Bu araştırma ile lise çağında sınava hazırlanan çocuklarda sınav kaygısı stres ve tükenmişliğe neden olan etkenlerin beslenme tutumları ile arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Bununla birlikte ergenlerde tükenmişliğe, strese neden olan etkenler, sınav kaygısının nedenleri, sınav kaygısı stres ve tükenmişlik arasındaki ilişki bu ilişkinin ergenlerinin sağlığını, yeme tutumlarını nasıl etkilediğinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kayseri' de lise eğitimi gören Erciyes Koleji ve Mustafa Eminoğlu Liseleri oluşturmaktadır. Toplamda 150 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma da 'Kişisel Bilgi Formu', Algılanan Stres ölçeği(ASÖ) Sınav Kaygısı Envanteri(SKE), Beslenme Alışkanlıkları Ölçeği(BAÖ), Okul Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrenciler de sınav kaygısının yarattığı stres ve tükenmişlik durumları incelenmiş ve bunların beslenme ile ilişkisi araştırılımıştır. Tüm analizlerde önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır. İstatistiksel analizler için SPSS. 20.0 programı kullanılmıştır. Araştırmamızda frekans analizi, normallik testi, kolmogorov-smirnov, Shapiro-wilk, Non-parametrik testler; mann-whitney kruskal-wallis, Korelasyon analizi spearman's rho testleri uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde gibi betimsel istatistiklerden faydalanılmıştır. Normallik sınaması için Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri, karşılaştırmalar için non parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. İlişki analizlerinde ise Spearman's rho korelasyon katsayısı hesaplanmıştır.
This research in children with high school exam exam anxiety was prepared to look at the relationship between nutrition attitudes of the factors causing stress and burnout. However, adolescents burnout, factors causing stress, the causes of test anxiety, test anxiety and stress for adolescents between the health of the relationship between burnout, aimed to investigate how that affects their eating behaviors. The study sample, Kayseri Erciyes constitute College and Mustafa who Eminoğlu Schools high school education. It was applied to 150 students in total. Research on 'Personal Information Form', Perceived Stress Scale (OAS) Test Anxiety Inventory (STAI), Eating Habits Inventory (BAI), School Burnout Inventory was used. At the end of the study also examined the situation created by stress and burnout have investigated the relationship between test anxiety and feeding them. .05 Significance level for all analyzes. SPSS for statistical analysis. 20.0progra access is used. In our study, frequency analysis, normality test, Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk, non-parametric tests; Mann-Whitney and Kruskal-Wallis, Spearman's rho correlation analysis tests were performed.