Tez No İndirme Tez Künye Durumu
143573
A comparative study between the European Union countries' and Turkey's education systems regarding the integration of information and communication technologies / Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'nin bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim sistemlerine bütünleştirilmesi açısından karşılaştırılmalı bir çalışma
Yazar:YÜKSEL GÖKTAŞ
Danışman: Y.DOÇ.DR. ZAHİDE YILDIRIM
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2003
142 s.
oz AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİ VE TÜRKİYE'NİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EĞİTİM SİSTEMLERİNE BÜTÜNLEŞTİRİLMESİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA Göktaş, Yüksel Yüksek Lisans, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Zahide Yıldırım Ocak 2003, 126 sayfa Bilgi çağının başlangıcıyla toplumun tüm sistemlerinde, eğitim sistemi de dahil olmak üzere, önemli değişiklikler ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda bilgi ve iletişim teknolojileri bütün ülkelere bilginin yayılmasında etkili bir role sahip olmuştur. Günümüzde Avrupa Birliği ülkeleri bilgi ve iletişim teknolojilerinin ulusal eğitim politikalarına bütünleştirilmesine öncelik tanımakta ve bu yolla eğitim sistemlerini düzenlemektedirler. Türkiye'nin de bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik eğitim politikalarının belirlenmesine ve Avrupa Birliği 'ne giriş sürecinde bu konuda bir yol haritası çıkarılmasına ihtiyacı vardır.Bu çalışmanın temel amacı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin ulusal eğitim politikalarına, müfredata ve öğretmen yetiştirme programlarına bütünleştirilmesi açısından Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'nin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Diğer bir amacı da Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'de bilgi ve iletişim teknolojileri politikalarının ve bu politikaların eğitimde kullanılmasının ana hususları üzerinde durmaktır. Gerekli olan temel veriler resmi belgelerden elde edilerek, karşılaştırmalı bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma, Avrupa Birliği üyesi 15 ülkeyi ve Türkiye'yi kapsamaktadır. İlk önce, bu ülkelerle ilgili veriler toplanmıştır. Ardından, araştırma sorularına göre belgeler, raporlar ve diğer ilgili veriler incelenmiş ve beş grup altında toplanarak karşılaştınlmıştır. Son olarak, bu çalışmada konu ile ilgili bulgular üzerinde durulmuş ve uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur. Sonuçlar göstermiştir ki; eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin önemi Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinde giderek artmaktadır. Ancak, Türkiye Avrupa Birliği standartlarını yakalayabilmek için gerekli tedbirleri almalıdır. Anahtar Sözcükler: Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Karşılaştırmalı Çalışma, Avrupa Birliği, Eğitim Politikaları, Müfredat, Öğretmen Eğitimi, Ulusal Projeler. vı
ABSTRACT A COMPARATIVE STUDY BETWEEN THE EUROPEAN UNION COUNTRIES' AND TURKEY'S EDUCATION SYSTEMS REGARDING THE INTEGRATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES Göktaş, Yüksel M.S., Department of Computer Education and Instructional Technology Supervisor: Asst. Prof. Dr. Zahide Yıldırım January 2003, 126 pages The dawn of the information age brought drastic changes in all of the society's systems, including education. In this context, ICT has a critical role as enhancing the dissemination of information among all countries. Nowadays, the EU countries are now attaching a very high priority to ICT in their national education policies, and seeking to adjust the way their education systems are organized. There is also a need in Turkey to reveal the educational policies related to ICT and to build up a road map pertaining to these policies in process of joining the European Union. inThe main purpose of this study is to reveal the differences and similarities between the EU countries' and Turkey's educational system in terms of integration of ICT into national education policies, curricula and teacher education programs. Another purpose is to emphasize main issues of ICT policy and its implementation in terms of education in the European Union countries and Turkey. This research was developed as a comparative study. Therefore, the primary data for the study was gathered from the official documents. It covers 1 5 countries, which are the members of the EU, and Turkey. First of all, the data related to these countries was gathered. Secondly, the official documents, reports, and the other related data was organized with in the five categories which constituted the research questions. After that, the categorized data was compared. Finally, major findings related to this study were revealed and their implications for practice were suggested in this study. The results indicated that importance of the ICT in education is being raised in both Turkey and the European Union countries. But, Turkey has to take required measures in order to catch up with the EU standards. Keywords: Information and Communication Technology, Comparative Study, the European Union, Education Policies, Curricula, Teacher Education, National Projects. IV