Tez No İndirme Tez Künye Durumu
347339
A qualitative study of peer observation of teaching as a job-embedded professional development tool / İşle birlikte sürdürülen profesyonel gelişim aracı olarak öğretmede akran gözlemi üzerine niteliksel bir çalışma
Yazar:ELİF ÇAĞLAR
Danışman: YRD. DOÇ. DR. HALE IŞIK GÜLER
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2013
94 s.
Bu çalışma, Türkiye?nin merkezindeki bir yükseköğrenim kurumunda öğretmede akran gözlemi sürecini, gözlenen kişilerin bu süreç hakkındaki görüşlerini ve süreç boyunca ortaya çıkabilecek sorunları keşfetmek amacıyla oluşturulmuştur. Bu araştırmanın diğer bir amacı, bu süreçte ortaya çıkabilecek olası problemlere çözümler üretip sunmaktır. Bu hedeflere ulaşmak için, niteliksel bir durum çalışması yapılmıştır. Gerekli veriler, fikir günlükleri ve görüşmelerle elde edilmiştir. Gözlem öncesi ve sonrası olarak oluşturulan günlükler, belirlenen tarihlerde İngiliz Dili öğretim görevlileri tarafından tamamlanmış ve görüşmeler de gözlemler tamamlandıktan sonra aynı öğretim görevlileriyle yapılmıştır. Profesyonel Gelişim Ünitesi başkanı, koordinatör ve eğitim birimi başkanlarıyla da görüşmeler yapılmıştır.Veriler, bir gözlem döngüsü süresince periyodik olarak toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir (Kodlama, temaları saptama ve yorumlama). Sonuçlar akran gözleminin bahsedilen kurumda istenilen bir süreç olduğu, ancak süreçle ilgili gönüllülük, döngüleri oluşturma, eğitim, süreci kontrol etme ve zamanlamayı içeren problemlerin varlığı saptanmıştır. Sonuçlar bu problemler doğrultusunda tartışılmış ve öğretmede akran gözlemi sürecinin ilerideki uygulamaları için yeni bir metod önerilmiştir. Öğretmede akran gözleminin önerilen yöntem kullanılarak geliştirilebileceği savunulmuş ve ilerideki çalışmalarda öğrencilerin fikirlerine de başvurulabileceği belirtilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretmede Akran Gözlemi; İşle Birlikte Sürdürülen Profesyonel Gelişim; Yüksek Öğretim
This study aimed to explore (a) how ?Peer Observation of Teaching Process? is conducted in a higher education institution in Central Turkey, (b) observees? perceptions of this operation and (c) possible problems that may emerge during the process. Moreover, another objective of the study is to propose solutions to these possible problems that may arise. In order to achieve these goals, a qualitative case study was conducted. The data were gathered through reflection diaries and interviews. The reflection diaries, pre and post observation, were written by the instructors at pre-determined dates and the interviews were carried out with the instructors after the observations were completed. The head of the Professional Development Unit and the Coordinator and the Teaching Unit Heads were also interviewed. The data were gathered periodically over the duration of an observation cycle and were analyzed by content analysis (coding and identifying and interpreting themes that arose interim). The results revealed that POT was desirable, but there were some problems pertaining to the procedure, including voluntariness, forming peer cycles, training, controlling the process and timing. The results also indicated that if the implementation of POT was changed, the process would be more effective. Therefore, the results were discussed along with these problems and a suggested model was presented for POT for future implementations. It was recommended that POT be improved implementing the suggested method and the ideas of the students during the POT be investigated in further studies. Keywords: Peer Observation of Teaching, Job-embedded Professional Development, Higher Education