Tez No İndirme Tez Künye Durumu
306482
2008 Amerika Birleşik Devletleri başkanlık seçimlerinde Demokratik Parti ve Cumhuriyetçi Parti'nin kampanya faaliyetlerinin karşılıklı incelenmesi / The mutually analysis of the Democratic and The Republican Parties? campaign activities of the 2008 Presidential Election of the USA
Yazar:EMRAH AYDEMİR
Danışman: DOÇ. DR. HAKAN AYDIN
Yer Bilgisi: Erciyes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
Konu:Halkla İlişkiler = Public Relations
Dizin:Amerika Birleşik Devletleri = United States of America ; Medya = Media ; Seçim kampanyaları = Election campaigns ; Seçimler = Elections ; Siyasal iletişim = Political communication ; Siyasi partiler = Political parties ; Siyasi pazarlama = Political marketing ; Sosyal medya = Social media
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2011
156 s.
Siyasal kampanyalar seçmenleri uygun mesajlarla ikna etmek için sarfedilen özel ve planlanmış çabalardan oluşmaktadır. 2008 ABD Başkanlık seçimlerinde uygulanan dijital strateji de politika alanında devrim kabul edilen bir unsur olarak bu çabaya hizmet etmektedir. Amerika'da özellikle gençlerin tüm bilgilere internet ve mobil araçları ile ulaşmayı tercih etmesi 2008'de gerçekleştirilen seçim kampanyasının bunun üzerine kurulmasını sağlamıştır.Amerika'da siyasal iletişimin yapılış biçiminin gösterildiği, Demokratik Parti ve Cumhuriyetçi Parti'nin kampanya biçimlerinin, hedef kitlelerinin ve medya ststratejilerinin ele alındğı bu araştırmadaki amaç; 2008 Amerika Birleşik Devletleri başkanlık seçimlerinde Demokratik Parti ve Cumhuriyetçi Parti'nin kampanya faaliyetlerini karşılıklı ele alarak incelemektir.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Siyasal Kampanyalar, Medya, Sosyal Medya
The political campaigns are composed of particular and planned efforts with appropriate messages to persuade electors. The digital strategy used at 2008 presidential election of the USA is regarded as a factor that serves as the revolutionary component of the political campaigns. The presidential election campaigns of the USA at 2008 were based on the digital strategy because of especially the American youth?s preference to reach information through internet and mobile equipments. For this reason the importance of campaigns on political communication is an undeniable fact.The purpose of this study which covers the media strategies and the types of Republic or Democratic campaigns in which the political communication is structured is to comparatively investigate the Democratic and Republic campaigns? political activities for the presidential election of the USA at 2008.Keywords: Political Communication, Political Campaigns, Media, Social Media