Tez No İndirme Tez Künye Durumu
189106
The Issue of education in Ottoman women`s periodicals (1869-1895) / Osmanlı Kadın Dergileri'nde eğitim meselesi (1869-1895)
Yazar:AYŞE BOZKURT
Danışman: DOÇ. DR. MELTEM TOKSÖZ
Yer Bilgisi: Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Ana Bilim Dalı
Konu:Tarih = History
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2006
108 s.
Osmanlı Kadın Dergileri'nde Eğitim Meselesi (1869-1895)?Ayşe BozkurtBu çalışma, Osmanlı İmparatorluğu'nda 19. yüzyılın ikinci yarısında (1869-1895) kadın dergilerinin hangi kaygılarla yayınlandığını hangi söylemleri ürettiğinive bu söylemlerin kadınlar tarafından nasıl yorumlandığını incelemektedir. İlk kadındergileri erkek yazarlar tarafından yayınlanmış ve bu yazarlar kadınların annelik veev işleri ile ilgili rollerini bireyin ve toplumun refahı için önemli add ederek kadınokuyucularını bu konularda eğitmeyi amaçlamışlardır. Bu söylemin sınırlayıcıolduğu kadar kadınlara güç atfeden bir yönü de vardır ve kadınlar kendi rollerininsınırlarını genişletmek için aynı söylemi kullanmıştır. Söz konusu dergilerinkadınların toplumsal ve milli bilincinin artmasında etkili olmasıyla ve de OsmanlıDevleti'nin kız çocukları için açtığı okulların neticesinde, son dönem Osmanlıtoplumunda kadınlar, hayırseverlik, sosyal ve gündelik olaylarla ilgili eleştiri,önerileri ve kadınlara yönelik talepleriyle kamusal alandadır.4
The Issue of Education in Ottoman Women?s Periodicals (1869-1895)?by Ayşe BozkurtThis thesis examines late Ottoman women?s periodicals (1869-1895) and triesto reveal what kind of discourses these periodicals created and how women receivedthem. It looks at male writers who were the first to publish periodicals for femalereaders, seeking to educate them in domestic matters such as motherhood andscientific housewifery by holding these roles important for the well being of theindividual and the community. It draws attention to the empowering side of thisdiscourse and suggests that women wanted to enlarge their sphere of activity byusing the same discourse, by linking their domestic and social roles to the well- beingof their community. Parallel to this empowerment and as a result of the OttomanState?s educational investments for its female subjects, in late Ottoman societywomen were in the public sphere through their criticism, through philanthropicactivities, and through their promotion of the interests of their fellow women andnation.3