Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
211636
|
|
Aile turizmine yönelik hizmet veren otel işletmelerinde hizmet kalitesi:Antalya bölgesinde Türk ve Alman turistlere yönelik bir araştırma / Service Quality In Hotels Serving For Family Tourism:A Study On Turkish and German Families in Antalya
Yazar:AYSEL YILMAZ
Danışman: PROF.DR. İRFAN ARIKAN
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
Konu:Turizm = Tourism
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
239 s.
|
|
Yalnız seyahat eden bireylere göre farklı beklenti, istek ve gereksinimlere sahipolan aileler, turizm pazarında farklı potansiyel müsteri tipleri olusturmaktadır. Seyahatacentaları, ulastırma ve otel isletmeleri tarafından ailelere farklı olanaklarsunulmaktadır. Ailelerin tatil yeri seçiminde çocuklarının istek ve gereksinimlerini önplanda tutmaları aile turizmi kavramını yaygınlastırmaktadır. Otel isletmelerinde,ailelerin rahat tatil geçirmelerine olanak saglayacak tesislerin yapımına daha fazla özengösterilmekte, güvenli ve huzurlu bir ortamda tatil yapmalarını saglamak için önlemleralınmaktadır. Ailelere yönelik faaliyet göstererek hizmet kalitesinin saglanması, otelisletmelerinin devamlılıgı ve pazarda tercih edilir olması bakımından da önemtasımaktadır.Çalısmada ailelere yönelik hizmet veren otel isletmelerindeki hizmet kalitesininortaya konulması amacıyla bir alan çalısması gerçeklestirilmistir. Arastırma verileriAntalya bölgesindeki dört ve bes yıldızlı otel isletmelerinde konaklayan Türk ve Almanturistlere yapılan anket çalısmasıyla derlenmis, bulgular tablolar halinde gösterilmistir.Türkiye'de aile turizminin gelistirilebilmesi ve iyilestirilebilmesine yönelik önerilerdebulunulmustur.
|
|
Families having different expectations, wishes and needs from the individuals travelingalone create a different customer market in tourism. Families are provided with differentopportunities by traveling agencies and hotel companies. Families? concerns of givingpriorities to their children?s preferences and needs while choosing holiday placeincrease the importance of ?family tourism? concept. More importance is given tobuilding places in which families can have a relaxed holiday, and precautions are takenfor enabling families to have their holiday in a safe and peaceful atmosphere. It isimportant for the hotel companies to be preferred and permanent in the market bysupplying customer satisfaction while considering families.This study surveys the service quality in the hotels serving the families. The data for thestudy wer collected through a questionnaire given to Turkish and German familiesspending their holidays in 4 or 5-star hotels in Antalya. The results are presented intables. Implications for the improvement of family tourism in Turkey are provided inthe study |