Tez No İndirme Tez Künye Durumu
818548
Ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin üst düzey okuduğunu anlama becerilerine ve okumaya yönelik tutumlarına etkisi / The effect of flipped learning model on students' higher-level reading comprehension skills and attitudes towards reading
Yazar:ADİL KAYAN
Danışman: PROF. DR. SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature
Dizin:Harmanlanmış öğrenme = Blended learning ; Okuma = Reading ; Türkçe öğretimi = Turkish teaching
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2023
323 s.
Bu araştırmanın amacı; öğrenci merkezli modellerden biri olan, Bloom'un tüm basamaklarını öğrenme ortamına taşıyan Ters Yüz öğrenme modelinin üst düzey okuduğunu anlama becerilerine ve okumaya yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda sınıfta uygulanacak etkinlikleri derinlemesine gerçekleştirebilmek için günlük planlar oluşturulmuştur. Her metin, araştırmacı tarafından eleştirel olarak okunup üst düzey okuduğunu anlama soruları hazırlanmıştır. Ev ortamında izlemeleri için yaklaşık 30 video çekilip EBA eğitim ağına yüklenmiştir. Öğrencilerin çalışmalara katılıp katılmadığı, soruların çözülüp çözülmediği sistem üzerinden raporlaştırılmıştır. Afiş, sunum, proje, tablo ve grafik oluşturma, anket, münazara gibi analiz, sentez ve değerlendirme gibi üst düzey beceriler gerektiren çalışmalar sınıfta gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubuyla mevcut çalışmalara devam edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinin bulunduğu iki şube oluşturmaktadır. Araştırmaya konu olan problemleri çok boyutlu ele almak için karma araştırma yöntemine başvurulmuştur. Çalışmanın nicel boyutunda Öntest Sontest Kontrol Gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Denel işlemler, verilerin toplanma süreci de göz önünde bulundurulduğunda 10 hafta sürmüştür. Elde edilen verilerin kalıcılığını ortaya koymak amacıyla 4 hafta sonra kalıcılık testleri uygulanmıştır. Ters Yüz öğrenme modelinin kullanıldığı deney grubuyla mevcut müfredat uygulamalarının kullanıldığı kontrol grubu arasında deney grubu lehine üst düzey okuduğunu anlama başarısı bakımından anlamlı bir farklılık ortaya çıkarken okumaya yönelik tutumlarda anlamlı bir farklılık saptanamamıştır. Buna karşın öğrencilerle yapılan görüşmelerde uygulanan modelin eğlenceli olduğu, derse katılımı ve etkileşimi artırdığı, okuma ve araştırma becerilerini geliştirdiği gibi düşüncelere ulaşılmıştır.
The aim of this study is to reveal the effect of the flipped learning model, which is one of the student-centered models and carries all Bloom's steps into the learning environment, on higher level reading comprehension skills and attitudes towards reading. Daily plans were created in order to realize the activities to be implemented in the classroom in depth. Each text was read critically and high level reading comprehension questions were prepared. Approximately 30 videos were shot and uploaded to the EBA education network for students to watch at home. Whether the students participated in the activities or not and whether the questions were solved or not were reported on the system. Activities requiring higher level skills such as analysis, synthesis and evaluation such as posters, presentations, projects, creating tables and graphics, surveys and debates were carried out in the classroom. Ongoing studies were continued with the control group. The study group of the research consisted of two classes of 7th grade students studying in a secondary school. In order to address the problems subject to the research in a multidimensional way, a mixed research method was used. In the quantitative dimension of the study, an experimental design with pretest-posttest control group was used. In the collection of qualitative data, content analysis was performed using a semi-structured interview form. The experimental procedures lasted 10 weeks considering the data collection process. Retention tests were applied after 4 weeks in order to reveal the permanence of the data obtained. While there was a significant difference between the experimental group in which the flipped learning model was used and the control group in which the current curriculum practices were used in terms of high-level reading comprehension achievement in favor of the experimental group, no significant difference was found in attitudes towards reading. On the other hand, in the interviews with the students, it was found that the model applied was fun, increased participation and interaction in the lesson, and improved reading and research skills.