Tez No İndirme Tez Künye Durumu
573537
5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi / Investigation of the effect of science teaching on student achievement, attitude to motivation and digital literacy performed with web 2.0 applications suitable for 5e model
Yazar:LERNA GÜRLEROĞLU
Danışman: DOÇ. DR. MEHTAP YILDIRIM
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:5E Modeli = 5E Model ; Fen bilgisi = Science ; Fen bilgisi eğitimi = Science education ; Motivasyon = Motivation ; Web tabanlı eğitim = Web based education ; Web tabanlı uygulamalar = Web based applications ; Öğrenci başarısı = Student achievement ; Öğrenci tutumu = Student attitude
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
153 s.
Bu çalışmada "Kuvvet ve Enerji" ünitesinin öğretiminde 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları kullanılmasının, yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, motivasyonlarına, tutumlarına ve dijital okuryazarlıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel araştırma modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmada aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır: 1. 5E modeline uygun web 2.0 destekli fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ve mevcut fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 2. 5E modeline uygun web 2.0 destekli fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ve mevcut fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 3. 5E modeline uygun web 2.0 destekli fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ve mevcut fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin fene yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 4. 5E modeline uygun web 2.0 destekli fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ve mevcut fen bilimleri öğretim programı ile öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin dijital okuryazarlıkları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? 5. 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile fen bilimleri öğretimi gören deney grubu öğrencilerinin uygulama ile ilgili görüşleri nasıldır? Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul'un Zeytinburnu ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 23'ü deney 25'i kontrol grubunda olmak üzere 48 kişi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre dersler işlenirken, deney grubunda 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları kullanılarak bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Akademik Başarı Testi", "Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği", "Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği", "Dijital Okuryazarlık Ölçeği" ve "Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bir istatistik programı ve betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler ışığında aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. • Web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları açısından anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. • Web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen öğretiminin öğrencilerin motivasyonları açısından anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. • Web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen öğretiminin öğrencilerin fene yönelik tutumları açısından anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. • Web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen öğretiminin öğrencilerin dijital okuryazarlıkları açısından anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. • Web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen öğretimi ile ilgili öğrenci görüşleri genellikle olumlu yöndedir.
In this study, the effect of using web 2.0 applications in accordance with 5E model in teaching "Force and Energy" unit on the academic achievement, motivation, attitudes and digital literacy of seventh grade students was examined. Pre-test and post-test control group model, which is one of the quasi-experimental research models, was used in the study. The research sought to answer the following questions: 1. Is there a significant difference between the academic achievement of the experimental science students studying with the web 2.0 supported science curriculum and the control science students studying with the current science curriculum? 2. Is there a significant difference between the motivation of the experimental science students studying with the web 2.0 supported science curriculum and the control science students studying with the current science curriculum? 3. Is there a significant difference between the attitudes of science students and experimental group students who are studying with the web 2.0 supported science curriculum in accordance with the 5E model and the students of the control group who are studying with science? 4. Is there a significant difference between the digital literacy of experimental science students studying with the web 2.0 supported science curriculum and the control science students studying with the current science curriculum? 5. What are the opinions of the experimental group students studying science with web 2.0 applications in accordance with 5E model? The study group consisted of 48 people, 23 of whom were in the experimental group and 25 of them were in a secondary school in Zeytinburnu district of Istanbul. In the control group, the courses were taught according to the current curriculum, and in the experimental group, a teaching was conducted using web 2.0 applications in accordance with the 5E model. In the research, "Academic Achievement Test", "Motivation Scale for Science Learning", "Science Course Attitude Scale", "Digital Literacy Scale" and "Interview Form" were used as data collection tools. The data obtained from the study were evaluated with a statistical program and descriptive analysis. In the light of these evaluations, the following conclusions were reached. • There is a significant difference in the academic achievement of students in science teaching performed with Web 2.0 applications. • There is a significant difference in the motivation of students in science teaching performed with Web 2.0 applications. • There was no significant difference in the attitudes of science teaching with Web 2.0 applications towards the science of students. • There is no significant difference in the digital literacy of science teaching by Web 2.0 applications. • Students' views on science teaching through Web 2.0 applications are generally positive.