Tez No İndirme Tez Künye Durumu
383299
A two stage approach for hybrid-assembly line design / Melez montaj hattı tasarımı için iki aşamalı bir yaklaşım
Yazar:DOĞUKAN ŞİMŞEK
Danışman: PROF. DR. ÖMER KIRCA
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2014
192 s.
Bu çalışma, siparişe göre karışık model üretimi yapan bir montaj hattının tasarımı üzerinedir. Çalışmadaki amaç, rekabete dayalı marketlerdeki en önemli performans ölçütlerinden olan teslim süresini azaltmaktır. Bu hedefi yakalamak amacıyla melez montaj hattı tasarımı için sistematik bir yaklaşım geliştirilmiştir. Montaj hattı ikiye bölünmüş: birinci bölüm kapalı çevrim olarak CONWIP süpermarketi besleyen bir yapıda tasarlanırken, hattın son bölümü ise sipariş ihtiyacına göre yarı-mamul halindeki ürünleri CONWIP süpermarketten çekip siparişleri karşılama hedefiyle çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Yaklaşımın birinci aşamasında, basit montaj hattı dengeleme problemlerinde kullanılan klasik bir matematiksel model CONWIP süpermarketi kuracak doğru yeri bulmak amacıyla revize edilmiştir. Matematiksel modelin amaç fonksiyonu yatay dengelemeyi maksimize edecek şekilde tasarlanmıştır. Birinci aşamanın sonucu ikinci aşamada girdi olarak kullanılmıştır. İkinci aşamada benzetim modeline gömülü şekilde çalışan bir optimizasyon aracı sayesinde süpermarket için CONWIP stok seviyeleri belirlenmiştir. Mevcut sistem ve CONWIP stok seviyeleri ile çalışan önerilen sistem, performans ölçütleri (teslim süresi, stok seviyesi, üretim adedi) bazında kıyaslamaya sokulmuştur. Kıyaslama, önerilen sistemin mevcut sisteme göre daha kısa teslim süreleriyle müşteriye cevap verme fırsatını kabul edilebilir bir stok seviyesiyle ulaşılabileceğini ortaya koymuştur.
The aim of the study is to propose an approach for hybrid assembly line design in the make-to-order and mixed-model environment. In this context, the main goal is to reduce lead-time, which is one of the key concepts of competitive markets. A systematic approach was employed for designing of hybrid assembly line in order to achieve the goal. The line is divided into two parts in a hybrid system: while the first part of the line works as a closed-loop system for instant replenishment of Constant Work in Progress (CONWIP) supermarket, the second part of the line works for order fulfillment that starts the fulfillment by pulling semi-finished products from the CONWIP supermarket. At the first phase, a mathematical model was developed to identify the right station to install the CONWIP supermarket, which has an objective function forcing maximization of horizontal balancing of the line. The output of the model was the input for the second phase. Here, the CONWIP levels were identified for each product type using a simulation-embedded optimization tool, which retrieves the inputs from simulation runs in the simulation model of the proposed system. At the second phase, current serial assembly line and the proposed hybrid assembly line were compared considering optimized CONWIP levels, which were previously collected. The performance measures were set as lead-time, WIP level and throughput level. Comparison of the results revealed that hybrid system provides an opportunity for lead-time reduction at a reasonable WIP level.