Tez No İndirme Tez Künye Durumu
208472
Personel güçlendirmenin iş tatmini ve örgütsel bağlılık üzerine etkisi: dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama / Determining the effect of employee empowerment on job satisfaction and organizational commitment: an application in four and five star hotel establishments
Yazar:ŞAHİN NÜLÜFER
Danışman: PROF.DR. ÖCAL USTA
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Konu:Turizm = Tourism ; İşletme = Business Administration
Dizin:Oteller = Hotels ; Örgütsel bağlılık = Organizational commitment ; İş doyumu = Job satisfaction
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2007
204 s.
Küresellesme ile sınırların ortadan kalkması, isletmelerin artık uluslararası düzeyde diger isletmelerle rekabet etmesini gündeme getirmistir. Yönetim açısından personel güçlendirme, isletmelerde rekabet avantajı saglamak için kullanılması zorunlu yönetim teknikleri arasına girmistir. Personelin isi ile ilgili yetki ve sorumlulugu alması, isi ile ilgili kararları kendisinin verebilmesi yani güçlendirilmesi ile örgütsel etkinligin arttırılması amaçlanmaktadır. Personelin güçlendirilmesi, personelin isine karsı daha olumlu bir tutum sergilemesi ve isletme amaçlarını kendi amaçları ile uyumlastırması açısından önem tasımaktadır. Personel güçlendirmenin, is tatminini ve örgütsel baglılıgı artırarak örgütsel basarı ve etkinligi artıracagı, rekabet avantajı saglayacagı ve hizmet kalitesini artıracagı düsünülmektedir. Bu nedenle otel isletmelerinde personel güçlendirme uygulamalarının, is tatmini ve örgütsel baglılık ile iliskisinin olup olmadıgının tespiti önem kazanmaktadır. Çalısmada, Ege Bölgesi'nde yer alan dört ve bes yıldızlı otel isletmelerinde bir uygulama yapılarak, personel güçlendirmenin, is tatmini ve örgütsel baglılık üzerindeki etkisi ortaya konmaya çalısılmıstır. Arastırma sonucunda, personel güçlendirmenin is tatmini ve örgütsel baglılık üzerinde etkisi oldugu, personel güçlendirmenin otel isletmelerinde is tatmini ve örgütsel baglılıgı artırdıgı belirlenmistir. Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, s Tatmini, Örgütsel Baglılık, Otel sletmeleri.
The Globalization had made borders disappear and businesses could compete with other businesses in the international level. In the aspect of organizational management employee empowerment became an obligatory management technique in order to gain comparative advantage. Increasing organizational effectiveness is aimed with empowerment in other words own decision making of the personel, taking the responsibility and competence related with his job. Employee empowerment is important in the integration of employee?s own objectives and company?s objectives and developing a positive attitude towards the job. It is thought that employee empowerment could increase job satisfaction and organizational commitment and these would also increase organizational success and effectiveness, gain competitive advantage and improve service quality. Because of this, determining whether employee empowerment practices has a significant relation with job satisfaction and organizational commitment in hotel establishments becomes important. In this thesis, employee empowerment?s effect on job satisfaction and organizational commitment is questioned and a quantitative research has been done in four and five stars hotels in the Aegean Region. The results of the study had proved that employee empowerment has a significant effect on job satisfaction and organizational commitment and it is determined that employee empowerment could increase job satisfaction and organizational commitment in hotel establishments. Key Words: Employee Empowerment, Job Satisfaction, Organizational Commitment, Hotel Establisments.