Küresellesme ile sınırların ortadan kalkması, isletmelerin artık uluslararasıdüzeyde diger isletmelerle rekabet etmesini gündeme getirmistir. Yönetim açısındanpersonel güçlendirme, isletmelerde rekabet avantajı saglamak için kullanılması zorunluyönetim teknikleri arasına girmistir. Personelin isi ile ilgili yetki ve sorumlulugu alması,isi ile ilgili kararları kendisinin verebilmesi yani güçlendirilmesi ile örgütsel etkinliginarttırılması amaçlanmaktadır.Personelin güçlendirilmesi, personelin isine karsı daha olumlu bir tutumsergilemesi ve isletme amaçlarını kendi amaçları ile uyumlastırması açısından önemtasımaktadır. Personel güçlendirmenin, is tatminini ve örgütsel baglılıgı artırarakörgütsel basarı ve etkinligi artıracagı, rekabet avantajı saglayacagı ve hizmet kalitesiniartıracagı düsünülmektedir. Bu nedenle otel isletmelerinde personel güçlendirmeuygulamalarının, is tatmini ve örgütsel baglılık ile iliskisinin olup olmadıgının tespitiönem kazanmaktadır.Çalısmada, Ege Bölgesi'nde yer alan dört ve bes yıldızlı otel isletmelerinde biruygulama yapılarak, personel güçlendirmenin, is tatmini ve örgütsel baglılık üzerindekietkisi ortaya konmaya çalısılmıstır. Arastırma sonucunda, personel güçlendirmenin istatmini ve örgütsel baglılık üzerinde etkisi oldugu, personel güçlendirmenin otelisletmelerinde is tatmini ve örgütsel baglılıgı artırdıgı belirlenmistir.Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, s Tatmini, Örgütsel Baglılık, Otel sletmeleri.
|
The Globalization had made borders disappear and businesses could competewith other businesses in the international level. In the aspect of organizationalmanagement employee empowerment became an obligatory management technique inorder to gain comparative advantage. Increasing organizational effectiveness is aimedwith empowerment in other words own decision making of the personel, taking theresponsibility and competence related with his job.Employee empowerment is important in the integration of employee?s ownobjectives and company?s objectives and developing a positive attitude towards the job.It is thought that employee empowerment could increase job satisfaction andorganizational commitment and these would also increase organizational success andeffectiveness, gain competitive advantage and improve service quality. Because of this,determining whether employee empowerment practices has a significant relation withjob satisfaction and organizational commitment in hotel establishments becomesimportant.In this thesis, employee empowerment?s effect on job satisfaction andorganizational commitment is questioned and a quantitative research has been done infour and five stars hotels in the Aegean Region. The results of the study had proved thatemployee empowerment has a significant effect on job satisfaction and organizationalcommitment and it is determined that employee empowerment could increase jobsatisfaction and organizational commitment in hotel establishments.Key Words: Employee Empowerment, Job Satisfaction, Organizational Commitment, HotelEstablisments. |