Tez No İndirme Tez Künye Durumu
318346
Yeni bir çevrimiçi sınav modeli geliştirilmesi ve kağıt kalem testleri ile karşılaştırılması / Designing a new online examination model and a comparision with paper-based test
Yazar:MUSTAFA YAĞCI
Danışman: PROF. DR. HÜSEYİN EKİZ
Yer Bilgisi: Sakarya Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Teknik Eğitim = Technical Education
Dizin:Bilgisayar destekli öğrenme = Computer assisted learning ; Web tabanlı eğitim = Web based education ; Çevrimiçi sistemler = Online systems ; Çevrimiçi öğrenme = Online learning
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2012
149 s.
Bu araştırmanın amacı; kişi ve kurumların çok fazla zamanını alan sınavların yapılması ve değerlendirilmesi işlemlerini gerçekleştirecek güvenli, etkili ve verimli bir Çevrimiçi Sınav Ortamı geliştirmek, geliştirilen web tabanlı sınav ortamında gerçekleştirilen sınav ile geleneksel sınıf ortamında yapılan sınavların öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgisayara yönelik tutumlarına olan etkisini belirlemektir.Çevrimiçi sınav sistemi ve kağıt kalem ile yapılan sınavlar arasındaki farklılıkları tespit etmek ve sınavı hem internet ve hem de güvenli ağ üzerinden uygulayabilmek amacıyla çoklu ortam desteği olan ve kolay kullanılan bir arayüze sahip, öğrenci, ders, soru, sınav ve not bilgilerini güvenli bir şekilde tutan; güncellenebilir veritabanı yapısına sahip bir çevrimiçi sınav sistemi geliştirilmiştir.Yapılan çalışmada, çalışma sırasında geliştirilen çevrimiçi sınav ortamının öğrencilerin Bilgisayar Büro Programları dersindeki akademik başarılarına ve bilgisayara karşı tutumlarına etkisi belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010?2011 bahar yarıyılında Bilgisayar Büro Programları dersini alan Ahi Evran Üni. Meslek Yüksekokulu İşletme Bölümü öğrencilerinden iki şubedeki toplam 70 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ?öntest - sontest kontrol gruplu araştırma deseni? kullanılmıştır. Araştırma verileri çoktan seçmeli Akademik Başarı Testi ve Bilgisayar Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Toplanan veriler üzerinde yapılan istatistiksel analizlerden elde edilen sonuçlara göre; uygulama öncesinde grupların bilgisayar dersine yönelik hem akademik başarılarının, hem de bilgisayara yönelik tutumlarının benzer olduğu, öğrencilerin; çevrimiçi sınav ortamında gerçekleştirilen sınavda, geleneksel kağıt - kalem sınavına göre daha yüksek puan aldıkları çevrimiçi sınav uygulamasının geleneksel öğretime göre öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarına katkı sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to develop a reliable, effective and productive Online Examination Medium to carry out and assess exams, which normally take too much time of both individuals and institutions, and also to determine the effects of web-based exams and classroom-based ones on students? academic success and their attitudes towards computer.An updatable databased online examination system, which has an easy to use interface with a multi-media support and which can also save the information of students, courses, exams and grades in a secure way, was developed in order to determine the differences between online exams and the paper-based ones and also to give exams on both internet and on a secure network.The effect of the designed online examination medium on the students? academic success and their attitudes towards computer within the course of Computer Office Programs was determined. The population of the study comprised totally 70 students taking the course of Computer Office Programs in two different classes within the spring term of 2010-2011 academic year at Ahi Evran University, Vocational School, Business Administration Department. ?Research design with pretest ?posttest control group? was used in the study. Data was collected through multiple-choice Academic Success Test and Computer Attitude Scale.As the results of the statistical analyses conducted on the data collected, it was seen that both academic success of the groups towards computer course and their attitudes towards computer were similar before the application, that they got higher grades in the online examination with compared to the ones they got in traditional paper-based exam and also that online exam application did not contribute to the students? attitudes towards computer when compared with the traditional teaching.