Tez No İndirme Tez Künye Durumu
347284
A mixed methods intervention study on the relationship between self-regulatory training and university students' strategy use and academic achievement / Öz-düzenleme eğitimi ile üniversite öğrencilerinin strateji kullanımı ve akademik başarısı arasındaki ilişki üzerine karma müdahale çalışması
Yazar:SENİYE VURAL
Danışman: PROF. DR. AYŞEGÜL DALOĞLU
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2013
251 s.
Bu karma metot müdahale çalışması, öz-düzenleme eğitiminden önce ve sonra öğrencilerin kullandığı öz-düzenlemeye dayalı öğrenme (ÖDDÖ) stratejilerini belirlemeyi ve verilen eğitim ile öğrencilerin ÖDDÖ stratejik farkındalığı, ÖDDÖ strateji kullanımı ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, Türkiye?de bir devlet üniversitesinin İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü?nde yürütülmüştür. Çalışmada Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği (MSLQ) adapte edilerek müdahaleden önce ve sonra uygulanmıştır. Katılımcılara öğrenme süreçlerinin kontrolünün kendilerine verildiği bir öz-düzenleme eğitimi verilmiştir. Eğitim boyunca öğrenciler akademik eksikliklerini belirlemiş, bu eksikliklerin üstesinden gelmek için kendilerine hedefler belirlemiş ve bu hedeflere ulaşmak için öz-düzenleyici stratejiler planlamış ve uygulamışlardır. Öğrenciler bu hedeflere doğru ilerlerken kullandıkları stratejilerin akademik gelişmelerine etkisini ölçmek için haftalık ödevler yapmış ve küçük sınavlara (quiz) girmişlerdir. Bunlara ek olarak, öz-düzenleme süreçleri ile ilgili deneyimlerini yansıttıkları haftalık günlükler tutmuşlardır. Eğitimin sonunda ÖDDÖ farkındalıkları ve strateji kullanımlarındaki değişikliklerin belirlenmesi için anketi yeniden cevaplamışlardır. Sonuçlara göre, öğrenciler en çok kaynak yönetimi, özellikle çalışma çevresi yönetimi stratejileri ve üst bilişsel stratejiler kullandıklarını belirtmişlerdir. Eğitimin önemli bir katkısı, eğitim sırasında stratejilerin ortalamaları ve sıklıklarının artması ve t test sonuçlarının ortalamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar göstermesidir. Son olarak, öğrencilerin quiz notları, sistematik bir şekilde olmasa da artmış ve 1. ile 6., 2. ile 6., 3. ile 6., 4. ile 6., ve 5. ile 6. quizler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Öz-düzenleme, Öz-düzenleyici öğrenme, Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, Öz-düzenleme eğitimi, Akademik başarı
This mixed methods intervention study aims to investigate the self-regulated learning strategies (SRL) that university students reportedly used before and after the SRL intervention and the relationship between the intervention and students? SRL awareness, reported use of SRL strategies, and their academic achievement. The study was conducted at the department of English Language and Literature of a state university in Turkey. A questionnaire was adapted from the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) and administered before and after the intervention. Participants were offered self-regulatory training during which they were expected to assume the control of their learning process. Throughout the training, students identified their academic deficiencies, set goals to overcome them, and planned and implemented SRL strategies to attain their goals. They also completed weekly homework and took weekly quizzes to gauge the effectiveness of their strategies on their academic improvement towards their goals. In addition, they kept weekly journals in which they reflected on the process of their self-regulation. At the end of the training, they were administered the questionnaire again to examine any changes in their awareness or strategy use throughout the training. The results indicate that students reported using mostly resource management, especially environmental management, strategies and metacognitive strategies. An important finding was that means and frequencies of the strategies increased during the training, and t-test results showed statistically significant differences between the means. Finally, students? quiz scores increased, although not consistently, and the results revealed statistically significant differences between quizzes 1-6, 2-6, 3-6, 4-6, and 5-6. Key words: Self-regulation, Self-regulated learning, Self-regulated learning strategies, Self-regulatory training, Academic achievement