Tez No İndirme Tez Künye Durumu
475253
Akademik örgütlerde itibar algısı: Akdeniz Üniversitesi'nin iç ve dış paydaşları üzerine bir araştırma / Corporate reputation in academic organizations: A research on Akdeniz University's internal and external stakeholders
Yazar:FATMA YİĞİT AÇIKGÖZ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM KARAKAYA
Yer Bilgisi: Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
Konu:Halkla İlişkiler = Public Relations ; İşletme = Business Administration
Dizin:Akdeniz Üniversitesi = Akdeniz University ; Eğitim kurumları = Education establishments ; Kurumsal itibar = Corporate reputation ; Yükseköğretim kurumları = Higher education institutions ; Üniversiteler = Universities ; İtibar = Reputation ; İtibar kuramı = Credibility theory
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2017
102 s.
Küreselleşme, teknolojik alandaki gelişmeler ve iletişim kanallarındaki çeşitlenme ile bilgiye çok hızlı ve kolay şekilde ulaşılması bireylerin farkındalık düzeylerini arttırmıştır. Sahip olunan bilgiler neticesinde bilinç düzeyi hızla artan bireylerin örgütlerden beklentileri de değişmiştir. Günümüzde paydaşlar örgütlerden kaliteli ürün ve hizmet sunmasının yanı sıra sosyal fayda yaratma, çalışanların beklentilerini karşılama, güvenilir ve şeffaf olma gibi sorumluluklarını da yerine getirmesini beklemektedir. Paydaş beklentilerindeki bu değişimler doğrultusunda örgütler salt finans odaklı hareket etmekten çıkarak, itibar odaklı olmaya yönelmişlerdir. Örgütler artık bir taraftan toplumsal sorunların çözümüne yönelik faaliyetlerde bulunarak sosyal sorumluluklarını yerine getirmeye çalışırken diğer taraftan da paydaşların duygusal beklentilerini karşılayarak kurumsal itibarlarını olumlu şekilde yansıtmaya çalışmaktadırlar. Tüm alanlarda olduğu gibi yükseköğretim alanında da yaşanan bu rekabet ortamı ve değişimler üniversitelerin mevcut ödev ve görevlerini yerine getirirken olumlu itibar oluşturma ve sürdürme konusunda da yoğun çaba sarf etmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmada bir eğitim kurumu olarak Akdeniz Üniversitesi'nin kurumsal itibarı; iç ve dış paydaşlarının değerlendirmeleri doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma kapsamında Ingenhoff ve Sommer'ın (2008) kurumsal itibar ölçeği üniversiteye uyarlanarak kullanılmıştır. Kurumsal itibar kavramı İşlevsel, Sosyal, Duygusal olmak üzere üç bileşende ele alınmıştır. Kurumun iç ve dış paydaşlarının algıları arasında, toplam itibar düzeyi ve ayrı ayrı itibar bileşenleri açısından anlamlı fark olup olmadığına bakılmış, bu paydaşların kendi içinde, itibar bileşenlerine ilişkin görüşlerinin demografik ve mesleki özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda ise, Akdeniz Üniversitesi'nin kurumsal itibarının genel olarak tüm paydaşlar nezdinde iyi düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin diğer paydaşlara kıyasla Akdeniz Üniversitesi'ne ilişkin daha olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Tüm paydaşlar, üniversitenin çevre sorunlarına karşı duyarlılığının yetersiz olduğu görüşünde ortak kanıya sahiptirler. Çalışmanın neticesinde Akdeniz Üniversitesi'nin itibarını güçlendirmesi için paydaşlarca olumsuz değerlendirilen alanlardaki eksiklerini gidermesi ve sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarına ağırlık vermesi öneri olarak sunulmuştur.
Very fast and easy access to information as a result of globalization, technological developments and diversification of communication channels has increased the level of awareness of individuals. As a result of the all information, the expectations of individuals whose consciousness levels have increased rapidly from organizations have also changed. Today, stakeholders are asking organizations to provide quality products and services as well as expect organizations to fulfill their responsibilities such as providing quality products and services, creating social benefits, meeting employees' expectations, being reliable and transparent. In line with these changes in the stakeholder expectations, organizations have moved from being focused solely on finance to becoming more reputable. Organizations are now trying to fulfill their social responsibilities by engaging in activities aimed at solving social problems from one side, while at the same time trying to reflect their corporate reputation positively by meeting the emotional expectations of the stakeholders. This competition environment and changes in the field of higher education as it is in all fields obliges the universities to make a great effort to establish and maintain a positive reputation while fulfilling their existing duties. In this study, as an educational institution Akdeniz University's institutional reputation has been examined in line with the evaluations of internal and external stakeholders. In the scope of the study, the corporate reputation scale of Ingenhoff and Sommer (2008) was adapted to the university. The notion of corporate reputation has been dealt with in three components: Functional, Social, Emotional. In the study, it was examined whether there was a meaningful difference between the perceptions of internal and external stakeholders of the Institution in terms of the total level of reputation and individual reputation components, and it was evaluated whether these stakeholders varied in their own demographic and occupational characteristics. As a result of the study, it has been found out that the institutional reputation of the Akdeniz University is generally good at all stakeholders. According to the findings, it showed that the students had a more negative opinion about Akdeniz University compared to other stakeholders. All stakeholders have a common opinion that the university is insensitive to environmental problems. As a result of the study, it has been proposed as a proposal to strengthen the reputation of Akdeniz University and to emphasize the efforts of the stakeholders in the field of social responsibility.