Tez No İndirme Tez Künye Durumu
623073
Montessori felsefesi ile eğitim alan 24-72 ay arası çocukların psikolojik dayanıklılıklarının incelenmesi / Psychological resilience of 24-72 months children who receive education with montessori approach
Yazar:HACER SAKİ
Danışman: PROF. DR. UĞUR TEKİN
Yer Bilgisi: İstanbul Aydın Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı / Aile Danışmanlığı Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Psikoloji = Psychology
Dizin:Duygu = Emotion ; Duygu düzenleme = Emotion regulation ; Duygu yönetimi = Emotion management ; Montessori felsefesi = Montessori philosophy ; Psikoloji = Psychology ; Psikolojik dayanıklılık = Hardiness on psychological ; Çalışma = Work ; Çalışma hakları = Rights to work ; Çocuklar = Children
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2020
100 s.
Psikolojik dayanıklılık zorluklarla karşılaşan bireylerin mücadele etmesi ve bu mücadeleyi sürdürebilmesi adına önem taşımaktadır. Psikolojik dayanıklılığı yüksek olan bireyler karşılaştıkları zorluklardan kendilerine yarar sağlayabilen bireylerdir. Psikolojik dayanıklılık geliştirilebilen bir kişilik özelliğidir. Maria Montessori "Çocuğu çalıştım. Çocuğun bana verdiklerini aldım ve onları ifade ettim. İşte Montessori yöntemi budur." cümlesi ile kendi adını verdiği yöntemini açıklamaktadır. Kendine has bir eğitim yaklaşımı olan Montessori felsefesi ile eğitim, çocuğu kendi kendine yetebilen bir birey olabilmesi için destekler. Bu çalışmada Montessori eğitim felsefesinin psikolojik dayanıklılığa etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada 24- 72 ay arasında 20 öğrenci gözlenmiş olup, psikolojik dayanıklılığı oluşturan etmenler incelenmiştir. Bu bağlamda Montessori felsefesi ile eğitim alan çocukların psikolojik dayanıklılıkları; girişkenlik- özgüven, yardım alabilme, öz-düzenleme, akran ilişkileri, sosyal yeterlilik, bağlanma, mutluluk, duygu kontrolü, doyum erteleyebilme ve problem çözme becerileri başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda Montessori felsefesiyle eğitim alan çocukların psikolojik dayanıklılıklarının daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Ek olarak Montessori felsefesinin, çocukların kendi kararlarını verebilen, bu kararların sorumluluğunu alabilen, çalışma özgürlüğüne sahip, kendine yetebilen ve kendini ifade edebilen bireyler olmasına katkı sağladığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Montessori Felsefesi, Psikolojik Dayanıklılık, Çalışma Özgürlüğü. Duygu Kontrolü,  
Psychological resilience is important for individuals who face difficulties and sustain struggle in their lives. Individuals with high psychological resilience are those who can benefit from the difficulties they face. Psychological resilience is a personality trait that can be developed. Maria Montessori describes the method which has its name from her as "I have studied the child; I have taken what the child has given me and expressed it, and that is what is called the Montessori Method" Montessori philosophy, which is a unique educational approach, supports the child to become a self-sufficient individual. In this study, it was aimed to investigate the effect of Montessori education philosophy on psychological resilience. This study was carried out by observing 20 students between 24-72 months and the factors that make up psychological resilience were examined. In this context, the psychological resilience of children who are educated with Montessori philosophy were discussed under these headings: assertiveness-self-confidence, getting help, self-regulation, peer relationships, social competence, attachment, happiness, emotion control, satisfaction deferment and problem solving skills. As a result of the research, it was observed that children who were educated with Montessori philosophy had higher psychological resilience. In addition, it was observed that Montessori philosophy contributes to children being individuals who can make their own decisions, take responsibility for these decisions, have the freedom to work, are self-sufficient and can express themselves. Keywords: Montessori Philosophy, Psychological Resilience, Freedom of Work. Emotion Control,