Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
690892
|
|
10. sınıf tarih ders kitabı hakkında tarih öğretmenlerinin görüşleri / History teachers' opinions about the 10th grade history textbook
Yazar:MUSTAFA ÖZGÜR
Danışman: DOÇ. DR. SEZAİ ÖZTAŞ
Yer Bilgisi: Kırklareli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Ana Bilim Dalı
Konu:Tarih = History
Dizin:Branş öğretmenleri = Branch teachers ; Ders kitapları = Textbooks ; Değerlendirme = Evaluation ; Ortaöğretim okulları = Secondary education schools ; Tarih dersi = History lesson ; Tarih eğitimi = History education ; Tarih öğretimi = History teaching ; Öğretmen görüşleri = Teacher opinions
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2021
123 s.
|
|
Bu çalışmanın amacı 2018 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfredat değişikliği ile hazırlanan yeni 10. sınıf tarih ders kitabının öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğini tespit etmektir. Çalışma sırasında Doç. Dr. Bülent Akbaba tarafından geliştirilen "Ders Kitabı İnceleme Formu" kullanılmıştır.
Çalışma evreni Türkiye'deki İlgi Yayınları 10. sınıf tarih ders kitabını kullanan tarih öğretmenleridir. Çalışmanın örneklemini ise Kırklareli ili tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Kırklareli Milli Eğitim Müdürlüğü'nden aldığımız verilere göre Kırklareli ilinde 68 tarih öğretmeni bulunmaktadır. Bu öğretmenlerden toplam 56 tarih öğretmeni ankete katılmıştır. Örneklem seçimi yapılırken "küme örnekleme" tekniği tercih edilmiştir.
Toplanan verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 20 programından yararlanılmıştır. Toplanan verilere ait tanımlayıcı istatistikler ayrıntılı olarak verilmiştir. Yapılan Bağımsız örneklem t-testi, Mann-Whitney U Testi, One-Way ANOVA ve Kruskal-Wallis H Testi ile "Yaş", "Meslekteki Çalışma Yılı", "Mezun Olduğu Bölüm"değişkenlerine göre öğretmenlerin "Lise Tarih Ders Kitaplarını Değerlendirme" konusuna ilişkin tutum düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmış, anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Anahtar Kelimeler: Ders Kitabı, Tarih Öğretmeni, Değerlendirme, Tarih Dersi, 10. sınıf
|
|
The aim of this study is to determine how teachers evaluate the new 10th grade history textbook, which was prepared with the curriculum change made by the Ministry of Education in 2018. During the study, " The Textbook Review Form" developed by Assoc. Prof. Bülent Akbaba was used.
The universe of the study is history teachers in Turkey who Interest Publications 10th grade history textbook users. The sample of the study consists of the history teachers of Kırklareli. According to the data received from the Kırklareli Directorate of National Education, there are 68 history teachers in Kırklareli. A total of 56 history teachers from these teachers participated in the survey. Cluster sampling method was preferred while choosing the sample.
IBM SPSS Statistics 20 program was used to analyze the collected data. Descriptive statistics of the collected data were given in detail. Also independent sample t-test, Mann-Whitney U test, One-Way ANOVA and Kruskal-Wallis H Test were performed to find if there had been statistically significant differences in attitude levels of the teachers regarding their opinions on "Evaluation of High School History Textbooks" based on "Age", "Professional seniority(years)", and "Depatment of Graduation)". No significant difference found. No statistically significant difference found.
Keywords: Textbook, History Teacher, Evaluation, History Lesson, 10th Grade |