Tez No İndirme Tez Künye Durumu
73366
Yaşam biçimi ve pazarlamada kullanımı -Otomobil sektöründe bir uygulama- / Lifestyle and its application in marketing -An examination in the automobile sector-
Yazar:ALPARSLAN SÜRÜCÜ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. SEVGİ AYŞE ÖZTÜRK
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:Otomotiv sektörü = Automotive sector ; Pazarlama = Marketing ; Pazarlama stratejileri = Marketing strategies ; Pazarlama yöntemleri = Marketing methods ; TOFAŞ = Turkish Automotive Factory Inc ; Tüketici davranışı = Consumer behavior ; Yaşam tarzı = Life style
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
1998
206 s.
Bugünün pazarlama anlayışının temelinde tüketici ve onun ihtiyaç ve isteklerinin tatmini yer almaktadır. Bu anlayış aynı zamanda tüketiciyi tanımayı, davranışlarım öğrenmeyi ve onun ihtiyaç ve isteklerine uygun olarak hazırlanacak pazarlama Maliyetlerini uygulamaya koymayı da beraberinde getirmektedir. Bu çerçevede değerlendiğinde yaşam biçimi kavramının, pazarlama yöneticilerine önemli bilgiler sunduğu görülmektedir. Tüketici davranışım etkileyen faktörlerden biri olarak yaşam biçiminin gerek tüketicileri tanımada, davranışlarını öğrenmede gerekse onun ihtiyaç ve isteklerine uygun pazarlama stratejileri geliştirmede önemli bir yere sahiptir. Yaşam biçiminin pazarlama stratejilerindeki kullanımına ilişkin olarak hazırlanan bu çalışmada yaşam biçiminin pazarlama stratejileri geliştirmede nasıl kullanıldığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda da çalışmanın birinci bölümünde yaşam biçimi kavramının tüketici davranışı içindeki yeri konusunda bilgiler sunulmuştur. İkinci bölümde ise kavramın çeşitli davranış bilimleri (psikoloji, sosyoloji ve antropoloji) içindeki kullanımı, eleştirel yaklaşımlar (postmodernizm, popüler kültür-küreselleşme) açısından ele almışı ve tüketici davranışı ile ilişkisi incelenmeye çahşılmıştir. Üçüncü bölümde, yaşam biçimi temelinde yapılan batık ülkelerdeki ve Türkiye'deki araştırmalar (psikografikler, değerler ve yaşam biçimleri, yaşam biçimi trendleri) incelenmiş ve yaşam biçimi özelliklerinin kullanıldığı pazarlama stratejileri hakkında bilgiler verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise yaşam biçimi özelliklerinin pazarlama stratejilerinde kullanımı ile ilgili olarak TOFAŞ-FİAT otomobilleri hakkında bir uygulama yapılmıştır.
Consumer and the satisfaction of his needs and demands are concerned in the basis of today's marketing conception. This conception necessitates to know something about consumer and his behaviours, and to apply marketing activity mat is prepared in accord with consumer's needs and demands. As considered in this manner, it was seen that the concept of lifestyle provides significant knowledge for marketing managers. As an influential factor on the consumer behaviour, the concept is worthnoting domain both for knowing about consumer and his behaviours, and developing marketing strategies suitable for consumer's needs and demands. In this work which is deal with the application of the concept of lifestyle in the marketing strategies, it is tried to state mat how this concept can be applied in developing marketing strategies. Therefore, first chapter discusses the concept of lifestyle and its domain in consumer behaviour. In the second chapter, application of the concept in behavioural sciences as psychology, sociology, and anthropology, critical approaches towards it as postmodernism, popular culture-globalisation, and its relation with the consumer behaviour are studied. Third chapter discusses the researches (psychographics, values and lifestyles, and lifestyle trends) made in western countries as well as in Turkey in tile basis of this concept. Various knowledges about marketing strategies involved lifestyle characteristics are also presented in the chapter. Finally, in fourth chapter, an examination about TOFAŞ-FİAT automobiles is presented. Ill