Tez No İndirme Tez Künye Durumu
383776
An investigation of directive speech acts in l2 learners' e-mails / Öğrenci e-postalarında kullanılan yönlendirici söz edimlerinin çözümlemesi
Yazar:MEDİHA TORAMAN
Danışman: PROF. DR. DENİZ ZEYREK BOZŞAHİN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Dilbilim = Linguistics ; İngiliz Dili ve Edebiyatı = English Linguistics and Literature
Dizin:Elektronik posta = Electronic mail ; Söz edimleri = Speech acts ; Öğrenciler = Students ; İngilizce = English
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2014
139 s.
Bu araştırmanın amacı anadili Türkçe olan bir grup öğrencinin öğretmenlerine yolladıkları İngilizce e-posta mesajlarında öneri veya tavsiyede bulunurken kullandıkları yönlendirici söz edimlerini ortaya çıkarmak ve incelemektir. Veriler, öğrencilerin yaptıkları birtakım alıştırmayla ilgili yazdıkları e-postalardan oluşmaktadır. Bu öğrencilerden bazılarına yolladıkları e-postayla ilgili sorular sorulmuştur. Bu e-postalardan örneklerin olduğu bir anket anadili İngilizce olan iki kişiye verilmiş ve kendilerinden bu kullanımları o bağlamda uygunluk açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Sonuçlar katılımcıların e-postalarında genel olarak dolaysız izlemler kullandıklarını ve giriş ve kapanış kalıplarını kullanmadıklarını göstermiştir. Katılımcıların ayrıca bu yönlendirici söz edimlerini kullanırken daha çok kapsayıcı zamirleri kullandıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Yönlendirici Söz Edimleri, E-posta, Talep, Öneri
This study aims to find out and analyze the directive speech acts used by Turkish speakers of English while making a request or suggestion in their e-mails to their instructors. Data were collected by asking students to write e-mails to their Turkish instructors regarding certain exercises they had done. A group of these students were also contacted again regarding the e-mails they had sent to find out the reasons for their use of certain patterns of speech acts. A questionnaire which includes samples from the e-mails was evaluated by two native speakers regarding the appropriateness and politeness of the speech acts. The results show that the participants mainly resort to direct strategies in their e-mails and eliminate the opening and closing forms most of the time. The participants also have a tendency to use inclusive pronouns in their e-mails while making use of a form of a directive speech act. Keywords: Directive Speech Acts, E-mail, Request, Suggestion