Tez No İndirme Tez Künye Durumu
640949
Ali Özgentürk sineması / The cinema of Ali Özgentürk
Yazar:TOLGA BARMAN
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ CANAN ULUYAĞCI
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı
Konu:Sahne ve Görüntü Sanatları = Performing and Visual Arts
Dizin:Birey = Individual ; Muhalif sinema = Dissident cinema ; Sinema = Cinema ; Siyasal sinema = Political cinema ; Türk sineması = Turkish cinema ; Özgentürk, Ali = Özgentürk, Ali
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2020
157 s.
Bu çalışma, Türk sinemasında bir birey olarak yönetmen temsilini Ali Özgentürk sineması örneği üzerinden ortaya koymaktadır. Bu amaçla, Ali Özgentürk'ün 1979-1987 yılları arasında çekmiş olduğu Hazal (1979), At (1981), Bekçi (1984) ve Su da Yanar (1987) filmleri incelenecektir. Yöntem kısmında ise auteur yaklaşım kavramı açıklanacak, yaklaşım ile ilgili görüşlere yer verilecektir. Çalışmada, birey kavramının ortaya çıkış süreci üzerinde durulacak, ardından bireysellik bağlamında dünya ve Türkiye'de sinema tartışılacaktır. Ardından bir birey olarak yönetmen kavramı açıklanacak ve bu kavram ile bağlantılı hareketler incelenecektir. 1979-1987 yılları arasında çekilen Ali Özgentürk filmleri 12 Eylül askeri darbesinin etkilerinin devam ettiği bir dönemde yönetmenin bireyselliğini ne ölçüde yansıtabildiğini analiz etmek açısından uygun bulunduğu için, amaçlı örnekleme yapılması amaçlanmaktadır.
This study reveals the representation of the director as an individual in Turkish cinema through the example of Ali Özgentürk cinema. For this purpose, the films Hazal (1979), At (1981), Bekçi (1984) and Su da Yanar (1987) that Ali Özgentürk shot between 19791987 will be examined. In the method part, the concept of the auteur approach will be explained and opinions about the approach will be included. The study is going to focus on the emergence of the concept of the individual, then the individuality is going to be discussed in the context of world cinema and Turkey.Then the concept of director as an individual is going to be explained and the movements associated with this concept is going to be examined. Since Ali Özgentürk films, which were shot between 1979-1987, were found appropriate to analyze to what extent the director could reflect his individuality at a time when the effects of the September 12 military coup continued, it is aimed to make a purposeful sampling.