Tez No İndirme Tez Künye Durumu
259205
A numerical investigation of helicopter flow fields including thermal effects of exhaust hot gases / Motor egzoz sıcak gaz etkilerini de içeren helikopter akış alanlarının sayısal olarak incelenmesi
Yazar:ZEYNEP ECE GÜRSOY
Danışman: PROF. DR. YUSUF ÖZYÖRÜK
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Havacılık ve Uzay Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Havacılık Mühendisliği = Aeronautical Engineering
Dizin:Helikopter = Helicopter
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2009
101 s.
Bu tez çift motorlu, orta kapasiteli bir genel maksat helikopterinin akış alanını sayısal olarak incelemektedir. Sayısal çalışmada motorlardan çıkan sıcak gazların etkileri hesaba katılmaktadır. Hesaplamalı çözümlemeler için ticari hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) yazılımı ANSYS Fluent kullanılmaktadır. Motorların etkileri hesaplamalara basit sınır koşulları olarak katılırken ana ve kuyruk rotoru benzetimi Sanal Pal Modeli ile zaman-ortalamalı şekilde gerçekleştirilmektedir. Dört ilerleme hızında ileri uçuş ve yer etkisinde askı durumu incelenmektedir. Kuyruk bumu çevresindeki sıcaklık dağılımı eldeki uçuş test verileri ile karşılaştırılmaktadır. Uçuş test verileriyle uyumlu sonuçlar gözlenmektedir.
This thesis investigates the flow field of a twin-engine, medium lift utility helicopter numerically. The effects of the exhaust hot gases emerging from the engines are accounted for in the numerical study. The commercial computational fluid dynamics (CFD) software ANSYS Fluent is employed for the computations. While the effects of engines are included in the computations through simple inlet and outlet boundary conditions, the main and tail rotors are simulated by the Virtual Blade Model in a time-averaged fashion. Forward flight at four different advance ratios and hover in ground effect are studied. The temperature distribution around the tail boom is compared to available flight test data. Good agreement with the flight test data is observed.