Tez No İndirme Tez Künye Durumu
338526
A study on sixth grade students' understanding of multiplication of fractions using Pirie and Kieren model / Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerde çarpma anlamaları üzerine Pirie ve Kieren modelinin kullanıldığı bir çalışma
Yazar:NURGÜL DÜZENLİ GÖKALP
Danışman: PROF. DR. SAFURE BULUT
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Anlama = Understanding ; Kesirler = Fractions ; Matematik eğitimi = Mathematics education ; Matematiksel kavramlar = Mathematical concepts ; Çoklu temsil = Multiple representation
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2012
178 s.
Bu çalışmanın amaçları altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerde çarpma anlamalarını çoklu gösterim kullanımının ışığında ve Pirie ve Kieren'in anlama teorisi doğrultusunda araştırmak ve mevcut teorinin haritalama özelliğini üretilen haritaların gösterim gücünü arttıracak doğrultuda geliştirmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu çalışma 2009 2010 öğretim yılının bahar döneminde Ankara ili Etimesgut ilçesinde bulunan bir devlet ilköğretim okulundaki iki 6. sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Öğrenciler kesirleri öğrenmişler ve ders boyunca aktivite kâğıtlarını tamamlamışlardır. Ayrıca, öğretimden hemen sonra, öğrenciler öz değerlendirme formlarını doldurmuşlar ve günlük yazmışlardır. İki öğrenciyle yarı yapılandırılmış mülakatlar onların kesirlerde çarpma işlemini anlamalarını analiz etmek üzere yapılmıştır. Mülakatlardan toplanan veriler her bir öğrencinin anlama haritalarını oluşturmak için kullanılmıştır. Ayrıca, aktivite kâğıtları, öğrenci günlükleri, gözlemler ve öz değerlendirme formları mülakatlardan bulunanları güçlendirmek amacıyla kullanılmıştır. Bu çalışma öğrencilerin farklı tipteki gösterim kullanma tercihleri ile kesirlerde çarpma konusunda ulaştıkları anlama seviyeleri arasında ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca kesirlerde çarpma kavramı ve bu kavramların gerçek hayatta kullanımları ve tam sayılarla çarpmanın kesirlerde çarpmaya genişletilmesi gibi durumların kesirlerde çarpmanın temellerini anlama sürecinde engel oluşturabileceği bulunmuştur. Bu çalışmada, soru tipiyle öğrencilerin gösterimleri kullanmaları arasında bir ilişki olduğu görüldü. Ayrıca, öğretmenler öğrencilerin yüksek anlama seviyelerine çıkmalarına yardım etmek için sınıfta farklı gösterimleri daha sık kullanmalıdır. Öğretmenler öğrencilerinin daha iyi anlamalarını sağlamak için de yeni konuları öğrencilerin öğrendikleriyle birleştirmelidirler.
The purposes of this study were to investigate sixth grade students? understanding of multiplication of fractions in terms of the Pirie?Kieren Model of Understanding in the light of use of multiple representations and to improve mapping feature of the current theory to increase depicting power of the maps produced. One of the qualitative research methods, case study design was used. This study was conducted with two sixth grade students at a public school in Etimesgut, Ankara in the spring semester of 2009-2010. Students learnt fractions. They completed activity sheets during the lessons. They completed self-evaluation forms and wrote journals just after the instruction. After that semi- structured interviews were conducted with two students in order to analyze their understanding about multiplication of fractions. The data collected from interviews were used to reveal understanding maps of each student. Moreover, the data from activity sheets, student journals, observations, and self-evaluation forms were used to strengthen the findings from the interviews. This study showed that there was a relationship between students? preference on the use of different type of representations and attained understanding level of multiplication of fractions. It was also found that establishing connection between multiplication of fraction concept and real life usage of these concepts and extending whole number multiplication to the multiplication with the fractions were acted as an obstacle for understanding the multiplication of fractions. In the current study, it was seen that there was a relationship between question type and students use of representations. Moreover, teachers should use different type of representations in their classrooms more frequently in order to help students to reach higher level of understandings. Teachers should also connect new ideas to what the students have already learned for deeper understanding of them.