| Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
| 640910
|
|
Öğretmenlerde örgütsel sessizlik ve olumsuz değerlendirilme korkusu arasındaki ilişkinin incelenmesi / Analysing the relationship between organizational silence and fear of negative evaluation
Yazar:MERVE BEDİROĞLU
Danışman: PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Lise öğretmenleri = High schools teachers ; Olumsuz değerlendirilme korkusu = Fear of negative assessment ; Örgütsel sessizlik = Organizational silence ; Öğretmenler = Teachers
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2020
101 s.
|
|
|
Bu çalışma örgütsel sessizlik ve olumsuz değerlendirilme korkusu arasındaki ilişkilerin ve bu değişkenlerin cinsiyet, yaş, görev yapılan okuldaki hizmet süresi, meslekteki hizmet süresi, görev yapılan okulun sosyoekonomik statüsü ve branş değişkenleri ile ilişkisinin incelendiği, ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Çalışmanın örneklemini Ankara'nın Çankaya, Keçiören ve Altındağ ilçelerinde bulunan 10 lisede görev yapan 396 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda yapılan analizler sonucunda, araştırmanın ilk amacı doğrultusunda, örgütsel sessizliğin görev yapılan okuldaki hizmet süresi ve meslekteki hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı fark gösterdiği, fakat cinsiyet, görev yapılan okulun sosyoekonomik statüsü ve branş değişkenlerine göre anlamlı fark göstermediği belirlenmiştir. Örgütsel sessizlik ile yaş arasında ise negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın ikinci amacı doğrultusunda, olumsuz değerlendirilme korkusunun görev yapılan okuldaki hizmet süresi, meslekteki hizmet süresi ve görev yapılan okulun sosyoekonomik statüsü değişkenlerine göre anlamlı fark gösterdiği, fakat cinsiyet ve branş değişkenlerine göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Olumsuz değerlendirilme korkusu ile yaş arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmanın üçüncü amacı doğrultusunda, örgütsel sessizlik ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmanın son amacı doğrultusunda, örgütsel sessizliği alt boyutları olan okul ortamı, duygu, sessizliğin kaynağı, yönetici ve izolasyon boyutlarıyla oluşturulan modelin olumsuz değerlendirilme korkusunu yordadığı ve beş değişkenin birlikte olumsuz değerlendirilme korkusundaki varyansın yaklaşık %28'ini açıkladıkları görülmüştür.
|
|
|
The aim of this study is to investigate the relationships organizational silence and fear of negative evaluation. In addition, whether there is a relation between these variables and gender, age, tenure in the school, period of service in the profession, socioeconomic status of the school, and branch or not is investigated. Research model of this study is correlational research. The sample of this study includes 396 teachers who are choosen randomly from 10 middle scholls that are located three central regions of Ankara. As a result of analysis, for the first purpose of the research, it was found that participants' organizational silence scores significiantly differentiate according to tenure in the school and period of service in the profession but not significiantly differentiate according to gender, socioeconomic status of the school and branch. In addition, it was found that there is a negative significant relationsip between organizational silence and age. For the second purpose of the research, it was found that participants' fear of negative evaluation scores significiantly differentiate according to tenure in the school, period of service in the profession and socioeconomic status of the school but not significiantly differentiate according to gender and branch. In addition, it was found that there is a negative significant relationship between fear of negative evaluation and age. For the third purpose of the research, there is a positive relationship between organizational silence and fear of negative evaluation. For the last purpose of the research, it was found that fear of negative evaluation regressed by the model which includes school environment, emotion, source of silence, administrator and isolation variables. These five variables explain approximately %28 of variance of fear of negative evaluation. |