Tez No İndirme Tez Künye Durumu
626068
Web tabanlı öğrenme ortamı ile hazırlanan mikrodenetleyiciler dersinin meslek lisesi öğrencilerinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi / An exploration of the effects of microcontrollers class prepared through web-based learning environment on the academic success and retention levels of vocational high school students
Yazar:ABDULLAH ALPER EFE
Danışman: DOÇ. DR. MEHMET AKİF OCAK
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektrik Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Elektrik ve Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering ; Mekatronik Mühendisliği = Mechatronics Engineering
Dizin:
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2019
204 s.
Bu tez çalışmasının amacı, web tabanlı öğrenme ortamında hazırlanan Mikrodenetleyiciler Dersi içeriğinin meslek lisesi elektrik-elektronik teknolojisi alanında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmede kalıcılıklarına olan etkisini irdelemektir. Bu doğrultuda ADDIE öğretim tasarımı modeli yardımıyla web tabanlı öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinde bir meslek lisesinin elektrik-elektronik alanında öğrenimine devam eden 60 kişilik 11. Sınıf öğrencileri çalışmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Çalışmada araştırma deseni olarak ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel bir yöntem kullanılmıştır. Mikrodenetleyiciler dersinin içerik bakımından zor anlaşılır olması ve zenginleştirilmiş e-içerik üretiminin az olması, diğer taraftan WTÖ ortamıyla yapılan çalışmaların yetersiz olması bu çalışmaya olan ihtiyacı arttırmıştır. Mikrodenetleyiciler dersinde yer alan dijital ve analog işlemler alt konusuyla ilgili olarak 4 haftalık bir ders içeriği kontrol ve deney grubu için hazırlanmıştır. Buna göre deney grubu öğrencilerine hazırlanan içerik web tabanlı ortamda etkileşimli olarak uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerine aynı içerik sınıf ortamında geleneksel yöntemler eşliğinde işlenmiştir. Kontrol ve deney grubu arasında ve tekrarlı ölçümler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığına bağımsız gruplar t testi ve tekrarlı ANOVA testleriyle bakılmıştır. Öğrencilerin izleme testi puanları ile son test puanları arasındaki ilişki Pearson korelasyon testiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda akademik başarı yönünden kontrol grubuna nazaran deney grubu lehine anlamlı bir farkın oluştuğu gözlemlenmiştir. Buna göre hazırlanan web tabanlı ortamdaki Mikrodenetleyiciler Dersi içeriğinin akademik başarı ve kalıcılığı arttırmada etkili bir faktör olabileceği görülmektedir. Bu bakış açısıyla özellikle Mikrodenetleyiciler Dersinin öğretiminde çalışmanın sonuçları diğer araştırmacılar tarafından da kullanılabilir. Web tabanlı öğrenmenin Mikrodenetleyiciler Dersinin öğretiminde ve öğrencilerde konunun kalıcılığının sağlanmasında farklı bir bakış açısı getirdiği düşünülmektedir. Bu noktada web tabanlı öğrenme ve öğretme yöntemlerinin Mikrodenetleyiciler gibi farklı derslere uygulanması diğer araştırmacılar tarafından değerlendirilmelidir.
The aim of this thesis is to examine the effect of Microcontrollers Course content which is prepared in web based learning environment for academic achievement and retention of students in vocational high school electrical-electronics technology. For this reason a web based learning environment was designed with the help of ADDIE instructional design model. Accordingly the 11th level grade students, who were studying in the field of electrical and electronics of a vocational high school in Ankara, were the participants of the study. In the study quasi-experimental method with pre-test and post-test control group design was used as the research design. Microcontrollers class is complicated and difficult subject to understand. Lack of enriched e-content production, and inadequacy of studies conducted with the WBL environment increased the need for this study. A four-week course content was prepared for the control and experimental group on the subject of digital and analog operations in Microcontrollers. Thus, the content prepared for the experimental group students was applied interactively in the web-based environment and the same content was processed in the class environment with the traditional methods for the control group students. The independent groups t test and repeated ANOVA tests were used to determine whether there was a significant difference between the control and experimental groups and between repeated measures. Pearson correlation test was used to analyse the relationship between students' follow-up test scores and post-test scores. As as result of the analysis, it was observed that there was significant difference in terms of academic achievement in favor of experimental group according to control group. This study argues that the content of Microcontrollers Course in web-based environment can be an effective factor in increasing academic success and retention. From this perspective it is important to say that the results of this study can be used by other researchers. Web based learning provide a different perspective in teaching the Microcontrollers Course and persistence of the subject. In this respect, the application of web-based learning and teaching methods to different course should be evaluated by other researchers.