Tez No İndirme Tez Künye Durumu
234263
Baskın zeka türüne dayalı olarak geliştirilen web destekli eğitim ve bilgisayar destekli eğitimin trafik eğitiminde etkililiği / Effectiveness of web and computer assisted instructions developed concerning dominant intelligence type on traffic education
Yazar:HÜSEYİN ÇAKIR
Danışman: PROF.DR. HAFİZE KESER
Yer Bilgisi: Ankara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Bilgisayar destekli eğitim = Computer assisted education ; Web tabanlı eğitim = Web based education
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2006
248 s.
Bu arastırma, lkögretim Birinci Kademe 4. sınıf Trafik Egitimi dersinin ögretiminde Baskın zeka türüne dayalı olarak gelistirilen Web Destekli Egitim ve Bilgisayar Destekli Egitimin Trafik Egitiminde etkililigini arastırmak amacıyla yapılmıstır. Uygulama sürecinde Baskın zeka türüne dayalı olarak gelistirilen web sitesi ile egitsel yazılım ögrencilere kullandırılmıstır. Arastırma için ?Trafik Egitimi Basarı Testi?, ?Trafik Egitimi Tutum Ölçegi?, ?Ögrenci Görüs Anketi?, ?Ögretmen Görüsme Formu? ve ?Veli Görüsme Formu? uygulanmıstır. Ön test puanlarının karsılastırılmasına iliskin bagımsız gruplar t-testi, ön testson test puanlarının karsılastırılmasına iliskin bagımlı gruplar t-testi ve ön test puanlarına göre düzeltilmis Trafik Egitimi dersine yönelik tutum son test puanları için kovaryans analizi, ögrenci görüslerinin belirlenmesi amacı için frekans ve yüzde dagılımları kullanılmıstır. Ögretmen ve veli görüsleri ise nitel olarak degerlendirilmistir. WDÖ grubunda yer alan ögrenciler, BDÖ grubuna göre verilen Trafik Egitimi Dersini daha iyi ögrenmislerdir. Ögrencilerin BDÖ'e yönelik tutumları olumlu olmakla birlikte yapılan uygulamalar, ögrencilerin tutumlarında çok hızlı bir degisim saglayamamıstır. Ögrencilerin WDÖ'e yönelik tutumları hem olumludur hem de yapılan uygulamalar, ögrencilerin tutumlarında anlamlı bir artıs saglamıstır. Ögrencilerin, BDÖ ile WDÖ iliskin genel yaklasımları ve programın teknik özelliklerine iliskin görüsleri olumludur. Ögretmenlerin, BDÖ ile WDÖ iliskin genel yaklasımları ve görüsleri olumludur. BDÖ ile WDÖ iliskin velilerin görüsleri olumludur.
This research is carried out in order to investigate the effectiveness of web and computer assisted instructions developed considering dominant intelligence type on Traffic Education in 4th grades of Primary Education First Stage. Website and educational software developed concerning dominant intelligence type were used by students within treatment process. ?Traffic Education Achievement Test?, ?Traffic Education Attitude Test?, ?Student Opinion Questionnaire?, ?Teacher Interview Form? and ?Parent Interview Form? were given within the settings of the research. T-test for independent samples was used to compare pre-test scores, t-test for dependent samples was used to compare pre-test and post-test scores, covariance analysis was used for attitude post-test scores related to Traffic Education course and adjusted according to pre-test scores, frequency and percentage distributions were used to determine students? opinions. Teacher and parent opinions were analysed qualitatively. Students involved in (WAI) were found out more successful in the activities included within the learning process of Traffic Education course compared to students involved in (CAI). Although the attitudes of students towards (CAI) were found out as positive, the applications carried out could not provide rapid changes on the attitudes of the students. The attitudes of the students towards (WAI) were found out as positive and also the applications carried out provided significant changes on the attitudes of the students. General approaches of students to (CAI) and (WAI) and their opinions on technical features of software were found out as positive. General approaches of teachers to (CAI) and (WAI) and their opinions on both instructions were found out as positive. Opinions of parents on (CAI) and (WAI) were found out as positive.