Tez No İndirme Tez Künye Durumu
210592
Avrupa Birliği'nin eğitim politikası ve erasmus programı / European Union education policy and erasmus programme
Yazar:AHMET ERHAN TANYERİ
Danışman: Y.DOÇ.DR. ZEYNEP GÖKÇE AKGÜR
Yer Bilgisi: Sakarya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sosyoloji Ana Bilim Dalı
Konu:Sosyoloji = Sociology
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
136 s.
Avrupa, Genişleme Politikasını yürütürken, ülkeler ve kültürlerarası entegrasyonu kolaylaştırmak, 2010 Avrupa'sını Bilgi Toplumu olarak yaşayabilmek için, eğitim politikası alanında bazı uygulama alanları belirlemiştir. Bu politikanın yürütülmesinde bazı programlar, hibe ile desteklenen çeşitli projeler söz konusudur. Yarının potansiyel Avrupası olarak tanımlanabilecek, Avrupa Birliği'ne aday ülkeler ve 3. dünya ülkeleri'nden bazıları da bu uygulama alanlarından faydalanabilmektedir. Bu çalışma kapsamında; Avrupa Birliği'nin tarihsel süreci, Avrupa eğitim tarihi gibi incelemeler ile Avrupa Birliği'nin eğitim politikası, uygulama alanlarının daha detaylı aktarılması yoluyla incelenmektedir. Ayrıca Türkiye'nin bu politikada kat ettiği yolun boyutu, katkısının önemi ve bu konu ile ilgili tavsiyeler çalışma içerisinde sunulmuştur. Avrupa Birliği'nin devamlılığı için, bahsedilen eğitim politikasının gerekliliği, bu politikanın temelinde yatan düşünceler ve şu anki işleyişinde yatan temel kavramların, uygulama alanlarının anahtar unsurlarının ortaya çıkarılması ile Türkiye'nin eğitim alanında ortağı olduğu Avrupa Birliği'ne katkıları ve çıkarımları daha somut bir şekilde anlaşılacaktır. Bunun için Erasmus Programı gibi, tüm paydaş ülkelerde en yoğun ve aktif şekilde uygulanan bir örnek seçilmiş ve Türkiye'nin bu örnekteki yeri belirgin olarak ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Daha da özelde Sakarya Üniversitesi örneği verilerek, Erasmus uygulama sonuçlarına, eğitim politikasına Türkiye'nin ne derece dahil olduğu ve olacağı ile ilgili ipuçları elde edilmeye çalışılmıştır. Anahtar
Europe, bearing the enlargement policy, has determined some execution areas on education policy in order to facilitate international and intercultural integration and live Europe 2010 as an information society. Some programmes and various projects supported by donations become a current issue. Candidates to European Union as a potential future Europe and some third world countries may benefit from these execution areas. In this study extent, historical process of EU as EU educational history researches and EU education policy has been studied by more detailed transfer of execution areas. Moreover the achievement dimension of Turkey on this policy, importance of contribution and other recommendations have taken part in this study. In order to sustain the existence of EU, Turkey?s contributions and inferences to EU will be came out more concretely through the transparency of switch principles of execution areas, the requirement of education policy, the thoughts hidden under this policy and basic elements hidden under its current execution. For this reason, the chosen sample such as Erasmus Programme is applied more actively and intensively into all sharing countries and the place of Turkey is struggled to be more identified. Sakarya University given a more special example, it is tried to be find discoveries on the matters that Turkey involves and will involve in Erasmus Execution results and education policy.