Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
217976
|
|
A Julia Kristevan analysis of Emily Dickinson and John Milton / Emily Dickinson ve John Milton'un şiirlerinin Julia Kristeva'nın teorisine göre açıklanması
Yazar:MERVE SARIKAYA
Danışman: Y.DOÇ.DR. MARGARET SÖNMEZ
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
Konu:İngiliz Dili ve Edebiyatı = English Linguistics and Literature
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2007
99 s.
|
|
Bu tez, Emily Dickinson ve John Milton'un siirlerini, Julia Kristeva'nınsiirsel dil ve abjection teorilerine göre açıklamayı, bu kavramların,birbirinden bu kadar farklı sairleri açıklamada ne kadar yardımcı oldugunuanlamayı ve sairlerin bu analitik çerçeve içerisinde birbirleriyle ne ölçüdekarsılastırıldıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Kristeva, yapısalcılıksonrası teoriye psikoanalitik bir yaklasım uygulamıstır. Sigmund Freud veJacques Lacan gibi iki önemli sahsiyetle birlikte psikoanalitik elestiri,Kristeva üzerindeki yansımalarını görmek amacıyla incelenmistir. Bubaglamda, semiyotik, sembolik, abject ve siirsel dilin paragramatik yapısı,Dickinson ve Milton'un siirlerinin incelenmesinde elestirel araçlar olarakkullanılmak üzere seçilen dört temel kavramdır. Bu tezden çıkarılan sonuç,Kristeva'nın siirsel dil teorisine göre, hem Dickinson'un hem de Milton'unsiirlerinde, abject kavramıyla da desteklenerek, semiyotigin semboligiistilası vardır. Ayrıca, bu tezden, bir on yedinci yüzyıl sairi ve modern birsair arasındaki fark sonuç olarak ortaya koyulmustur. Baska bir deyisle,Kristeva'nın paragramatik yapı teorisi, Dickinson'un siirlerinde her birkelimenin bir imge tasıdıgını dogrulamıstır. Bunun aksine, bir on yedinciyüzyıl eseri olan Milton'un Comus' ünde, Kristeva'nın paragramatik yapıteorisine uygulamak, bir dereceye kadar zor olmustur.Anahtar Kelimeler: Semiyotik, sembolik, abject ve paragramatik yapı
|
|
This thesis aims to analyze poems by Emily Dickinson and John Miltonaccording to Julia Kristeva?s theories of poetic language and abjection, andto see the extent to which these concepts are applicable to two suchdifferent poets and also to see how the poets compare within such analyticframework. Kristeva adapts a psychoanalytic approach to poststructuralisttheory. Psychoanalytic criticism with its two leading figures, SigmundFreud and Jacques Lacan, has been analyzed to see its reflections onKristeva?s theory. As regards, the semiotic, the symbolic, the abject and theparagrammatic structure of poetic language are four main concepts whichhave been found to be critical tools to be used in the analyses of Dickinsonand Milton?s poems. What has been concluded from the analyses in thisthesis is that in both Dickinson and Milton?s poems, according toKristeva?s theory of poetic language, there is the intrusion of the semioticinto the symbolic which is further supported with the concept of the abject.Also, the difference between a seventeenth century and a modern poet interms of a Kristevan approach has been deduced in this thesis. That is,Kristeva?s theory of paragrammatic structure has proved that inDickinson?s poems, each and every word helps to sustain an image.Contrary to this, in Milton?s Comus, which is a work of the seventeenthcentury, it has been somewhat difficult to apply Kristeva?s theory ofparagrammatic structure.Key Words: The semiotic, the symbolic, the abject and the paragrammaticstructure |