Tez No İndirme Tez Künye Durumu
562191
Özel spor işletmelerinde hizmet alan bireylerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi / Determination of satisfaction levels of individuals who receive services in private sports enterprises
Yazar:CELALETTİN GÜRBÜZ
Danışman: PROF. DR. TURGUT KAPLAN
Yer Bilgisi: Selçuk Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
Konu:Spor = Sports ; İşletme = Business Administration
Dizin:Kullanıcı tatmini = User satisfaction ; Kullanıcı tatmini = User satisfaction ; Spor = Sports ; Spor işletmeleri = Sport enterprises ; Spor merkezi = Sport center ; Sporcular = Sportsmen ; İşletmeler = Businesses
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
70 s.
Bu araştırmada, özel spor işletmelerinde hizmet alan bireylerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi, kişisel özelliklerin bireylerin memnuniyeti üzerindeki etkilerini araştırması ve müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler arasındaki nedensellik ilişkisini (model) ortaya konması amaçlanmıştır. Bu çalışma keşifsel ve kısmen betimleyici bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde yer alan benzerlikleri ve büyüklükleri dikkate alınarak 2018 yılında iki özel spor işletme müşterisi olan ve rastgele (Random) örnekleme yöntemi ile seçilen 412 müşteri oluşturmaktadır Araştırma verileri, Özel Spor İşletmelerinde Hizmet Alan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine yönelik Sevilmiş (2015) tarafından geliştirilen, "Spor İşletmeleri Müşteri Memnuniyeti Ölçeği" (SİMMÖ) ve kişisel bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. "gelişim", "memnuniyet", "spor merkezi kalitesi", "çalışma ortamının niteliği", "spor eğitmenleri niteliği" alt ölçek ve bileşenlerden oluşmaktadır. Verilerin analizinde, İkili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U Testi ve çoklu karşılaştırmalar için Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda Kruskal Wallis Varyans Analizi sonucu anlamlı farkın çıktığı durumlarda bu farkın hangi gruplar arasından kaynaklandığını belirlemek için Mann Whitney U Testi uygulanmıştır. Araştırmada analizler için elde sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, müşteri memnuniyeti alt ölçeklerine göre puan ortalamaları incelendiğinde 5,54 ortalama ile "çalışma ortamının niteliği" alt ölçeğinin en yüksek memnuniyet puanına sahip olduğu tespit edilmiştir. İkinci olarak 5,53 puan ortalaması ile "spor merkezi kalite" alt ölçeğinin donanım boyutu, üçüncü olarak ise "memnuniyet" alt ölçeğinin bağlılık boyutunun 5,35 memnuniyet puanına sahip olduğu tespit edilmiştir. En düşük memnuniyet ortalamasının ise "spor eğitmenleri niteliği" alt ölçeği puan ortalamasıdır. Anahtar Sözcükler: Spor İşletmeciliği; Spor Merkezi, Müşteri Memnuniyeti
In this study, it is aimed to determine the satisfaction levels of individuals who receive services in private sports enterprises, to investigate the effects of personal characteristics on the satisfaction of individuals and to reveal the causality relationship between the factors affecting customer satisfaction (model). This study is a heuristic and descriptive research. The sample of this study consists of 412 customers, selected by a randomized method, to two spcial sports center with the similarity and largeness taking place in Konya City. The data of the study were collected form which were developed by Sevilmis (2015) for the Determination of Satisfaction Levels of Individuals Who Receive Service in Private Sports Enterprises. Scale of Customer Satisfaction for Sports Business (SCSSB), consists of the subscales and components of "development", "satisfaction", "quality of sports center", "quantity of working environment", and "quality of sports trainers". In the analysis of the data, Mann-Whitney U Test was used for binary comparisons and Kruskal-Wallis Variance Analysis was used for multiple comparisons. In cases where there was a significant difference between the results of Kruskal Wallis Variance Analysis in multiple comparisons, Mann Whitney U Test was applied to determine which groups this difference originated from. The results obtained for the analyzes in the research were interpreted as 0.05 significance level. SPSS 22.0 package program was used for the data obtained in the study. As a result of the study, when the mean scores of the customer satisfaction subscales were examined, it was found that the average value of the ,5 quality of work environment am subscale was the highest satisfaction score with an average of 5.54. Secondly, it was found that the subscale of size sports center quality loyalty subscale with a mean of 5.53 points, and the third dimension of satisfaction subscale of "satisfaction equipment subscale had 5.35 satisfaction points. The lowest satisfaction average is the average score of the "fitness trainer qualification" subscale. Keywords: Sports Management; Sports Center, Customer Satisfaction