Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
505658
|
|
Tüketim toplumu ve değişen çocukluk / Consumer society and changing childhood
Yazar:ZEYNEP NUR KILINÇ
Danışman: DOÇ. DR. ERSAN ERSOY
Yer Bilgisi: İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sosyoloji Ana Bilim Dalı
Konu:Sosyoloji = Sociology
Dizin:Tüketim = Consumption ; Tüketim kültürü = Consumption culture ; Tüketim toplumu = Consumption society ; Çocuklar = Children ; Çocukluk dönemi = Childhood
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2018
133 s.
|
|
Günümüz dünyasında tüketim, öncelikli olarak akla gelen ekonomik boyutunun
yanında sosyo psikolojik boyutu tarafıyla ekonomik boyutundan daha baskın bir olgu
haline gelmiştir. Tüketim, hayatımızın her alanında kendisini bize gösteren ve tüketme
eylemine her an bizi teşvik eden bir yapı halini almıştır. Teknolojik gelişmelerin
neticesinde herşeyin hızla güncellendiği bir başka ifadeyle hızla değer kaybettiği
günümüz toplumlarında gerek kitle iletişim araçları gerek moda kültürü ve reklamlar
aracılığıyla bireye empoze edilen tükettikçe mutluluğu yakalama ironisi söz konusu
olmaktadır.
Çalışmamızda tüketim toplumu ve tüketim kültürü kavramsal bir çerçevede
açıklanmış ve tarihsel boyutuyla incelenmeye çalışılmıştır. Beraberinde çocuk kavramı
ve çocukluğun tarihi üzerinde durulmuştur. Toplumun nirengi noktası olan aile
kurumunun biricik üyesi ve geleceğin inşasında rol oynayacak çocuğun kitle iletişim
araçları, moda ve reklam kıskacı içerisinde 'çocuk olma' işlevini nasıl
gerçekleştirdiğine, tüketim toplumu içerisinde tüketici kimliğini elde etme süreci olan
tüketici sosyalizasyonuna da değinilmiştir. En son bölümde ise, tüketim toplumu ve
çocuk birarada işlenerek 'hızlı yaşa' mesajlarının çokça yankı bulduğu tüketim
kültürünün değişen çocukluğun üzerindeki etkisi izah edilmiştir. Öyle ki günümüz
dünyasında çocukluk dönemi doğal seyrinin aksine hızla aşılıp biran evvel yetişkinliğe
doğru dönüşmekte ve bu durum yitirilen çocukluk söylemlerinin dile gelmesine sebep
olmaktadır.
|
|
Consumption, at first glance, as it may seem today as a phenomenon with
causes and consequences of economic, social and psychological dimension the economic
dimension move to the front of the process. In today's world of consumption, showing
himself to us in every area of our lives and consuming has become a structure that
encourages us into action at any moment. In this sense, it has become an inevitable part
of our daily lives. Everything changes and evolves rapidly due to technological
advances. These days, the irony of "happiness by consuming" is imposed on
individuals.
In this study, consumer society and consumer culture are explained in a
conceptual way and studied in a historical context. Focuses on the history of the concept
of child and childhood together. In modern times, children are under the influence of
social media, fashion trends and advertisement. How children acquire the consumer
identity is mentioned in this study. In the last part, the effect of consumer culture on the
changing childhood is explained. In today's world, contrary to the natural course of
childhood, adulthood and immediately mutate into quickly pull are going to this leads to
lost childhood and the language of the discourse. |