Tez No İndirme Tez Künye Durumu
437850
Data dissemination framework for vehicular ad hoc networks / Araç tasarsız ağlarda veri dağıtım çerçevesi
Yazar:İLKER BAŞARAN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. HASAN BULUT
Yer Bilgisi: Ege Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2016
183 s.
Araç Tasarsız Ağlar (ATA), gelişmekte olan, ulaşım sistemlerindeki güvenlik ve konforun geliştirilmesini amaçlayan Hareketli Tasarsız Ağların (HTA) gerçek hayattaki bir uygulamasıdır. ATA'lara ait kısıtlar ve nitelikler nedeniyle özellikle HTA'lar için tasarlanmış araç yeri belirleme ve veri yönlendirme algoritmalarının ATA'lar için uygun, verimli ve direk uygulanabilir olmadığı gözlemlenmiştir. Bu tez çalışması kapsamında ATA'lar için üç temel kısımdan oluşan bir veri dağıtım çerçevesi geliştirilmiştir. İlk kısım reaktif, dağıtık ve işlemsel karmaşıklığı az bir hedef araç pozisyonu tespit algoritmasıdır. Bu algoritma, iletim alanları oluşumu ve genel yayın baskılama yöntemlerini kullanarak genel yayın mesaj sayılarında önemli ölçüde azaltma sağlamıştır. İkinci olarak, hedef araç pozisyonu tespit algoritmasının üstüne yeni, reaktif ve gecikme toleransı olmayan bir ATA yönlendirme algoritması bina edilmiştir. Önerilen metodun en önemli katkısı iletim güzergâhlarını trafik akışına ve ATA ağ bağlantı durumuna göre devamlı surette takip etmesidir. Sabit bir altyapının faydalarının incelenmesi ve daha kapsamlı bir veri dağıtım çerçevesi elde edebilmek için Yol Kenarı Birimi (YKB) kullanımı tabanlı bir ATA yönlendirme algoritması da geliştirilen sisteme entegre edilmiştir. YKB tabanlı bu algoritma, YKB birimlerine araç kaydı, araç devri, güdümlü genel yayın ve genel yayın baskılanması, güzergâh kurulumu ve bakımı ile veri yönlendirme kısımlarından oluşur. Geliştirilen metotlar güncel ve önde gelen algoritmalar ile kapsamlı benzeşim senaryoları kullanılarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar, geliştirilen yöntemlerin mevcut yöntemlerin üzerinde bir başarım elde ettikleri gözlenmiştir.
Vehicular Ad Hoc Networks (VANET) is an emerging field as a real life application of Mobile Ad Hoc Networks (MANET) which aims to improve safety and comfort of transportation systems. Considering the restrictions and characteristics of VANETs, it is observed that vehicle localization and packet routing algorithms which are specifically designed for MANETs are not suitable, efficient and directly applicable to VANETs. In our dissertation, we developed a data dissemination framework for VANETs that is composed of three main parts. The first is the destination vehicle location discovery algorithm which is a reactive, distributed and lightweight method that considerably reduces the number of broadcast messages by constructing forwarding regions and suppressing broadcast. Secondly, on top of the underlying location discovery operation, a novel pure reactive non-delay tolerant VANET routing protocol is introduced. The main contribution of the proposed protocol is the continuous maintenance of routing paths by intelligent usage of traffic awareness and network connectivity. In order to investigate the benefits of the fixed infrastructure and to have a comprehensive data dissemination framework, it is essential to include a Road Side Unit (RSU) based VANET routing protocol. Therefore, thirdly, a fully distributed RSU based VANET routing protocol is proposed. This algorithm consists of vehicle to RSU registration, handover processes, guided broadcast, broadcast suppression, route establishment, data packet transmission, and route maintenance. The presented methods are compared against recent and prominent algorithms using comprehensive simulations. The experimental results indicate the superiority and validity of the presented schemes.