Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
482057
|
|
Sosyal yaşamda önyargıların aşılmasında din öğretimi program geliştirme çalışmaları (Rusya örneği) / Research of development of the program of religious education in overcoming prejudices in social life (Example of the Russia)
Yazar:ERMAMAT ERGESHOV
Danışman: PROF. DR. CEMAL TOSUN
Yer Bilgisi: Ankara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy ; Sosyoloji = Sociology
Dizin:Bilinçli farkındalık = Mindfulness ; Din = Religion ; Din anlayışı = Understanding of religion ; Din öğretimi = Religious teaching ; Program geliştirme = Program development ; Rusya = Russia ; Sosyal hayat = Social life ; Önyargı = Prejudice ; Öğretim = Teaching ; Öğretim programları = Teaching curriculums
|
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2017
260 s.
|
|
Önyargılar, bilinçli farkındalık veya kontrol dışında mevcut olan bireylerin sosyal tercihlerdir. Önyargının sosyal mesafeyi açarak ayrımcılığı desteklediği durumlarda, çok uluslu, çokkültürlü ve çok mezhepli toplumlarda bir arada yaşamanın imkânı olamamaktadır. Dolayısıyla genelde önyargıların özelde ise dinî önyargıların etkisinin azaltılması ve çözülmesi gerekmektedir. Hem bireysel, hem de grup düzeyinde ortaya çıkan önyargıların aşılmasında, günümüzde kültürler arası ve dinlerarası diyalogun mümkün olduğunu dikkate alarak din öğretiminin, diyalog, saygı ve hoşgörü eksenli ortamı sağlama gibi gücünden faydalanılabilir. Etnik, kültürel ve dini açıdan birbirinden farklı 193 milleti barındıran Rusya'da genelde önyargı, özelde ise dinî önyargının olduğunu, baskın dinî anlayışın etnik kimlikle karıştırılması sonucunda ortaya çıkan kültürel ve etnik sorunlardan anlamak mümkündür. Günümüz Rusya'sında önyargıların aşılmasında sosyal temas teorisinin yaklaşımlarından ve eğitim öğretim sürecinden maksimum düzeyde faydalanıldığını görmek mümkündür. Bu bağlamda Rusya Dinlerarası Konseyi ve REDCo eğitim projesi etkili çalışmalar ortaya koyarak, önyargıların aşılmasına yönelik din öğretimi program geliştirme çalışmaları Din Kültürü ve Laik Etik Esasları ders programının oluşturulmasına ve devlet okullarında okutulmasına neden olmuştur.
|
|
Prejudices are social preferences of individuals who are outside conscious awareness or control. Where prejudices open up social distance and promote discrimination, it is impossible to live together in multinational, multicultural and multi-sectarian societies. Therefore, the effects of in general prejudices and in particular religious prejudices must be reduced and resolved. In overcoming prejudices, both individual and group-level, one can take advantage of the power of modern religious education, which most often draws attention to such terms as intercultural, interreligious dialogue, tolerant environment and mutual understanding. Today in Russia, in overcoming religious prejudice, one can see the maximum benefit from the theory of social contacts and the process of religious education. In this context, the Interreligious Council of Russia and the REDCo education project led to the creation of a curriculum for The Fundamentals of Religious Cultures and Secular Ethics and education in public schools by developing effective programs of religious education to overcome prejudices. |