Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
295024
|
|
Matematik derslerindeki öğrenci hatalarına karşı öğretmen tutumları / The attitudes of teachers towards student errors in the courses of mathematics
Yazar:SEDA DOĞAN FIRAT
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÖNDER KÖKLÜ
Yer Bilgisi: Adıyaman Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2011
151 s.
|
|
Bu araştırma ilköğretim birinci kademesindeki sınıf öğretmenleri ile ilköğretimin ikinci kademesindeki matematik öğretmenlerinin öğrenci hatalarına karşı öğretmen tutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin deneyim süresi, cinsiyeti, öğrenim durumları, mezun oldukları fakülte, öğrencilerinin derse katılımları, görev yaptıkları sınıfların mevcudu, kademesi ve okulun türü etmenlerinin öğretmenlerinin hatalara karşı tutumları üzerine etkileri incelenmiştir.Araştırmada, öğretmenlerin hatalarla karşılaşma sıklıkları konusunda verdikleri cevaplar neticesinde öğretmenlerin görev yaptıkları sınıfların mevcudu ve ilköğretimin kademe çeşidi ile hatalarla karşılaşma sıklıkları arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulardan hareketle matematik derslerindeki hataların daha az olması için sınıf mevcutları azaltılmalı ve ilköğretim birinci kademedeki etkinliklere daha fazla önem verilmelidir.
|
|
According to the results of the research, taking into account the responses teachers gave about the frequency of errors they are confronted, there is a positive relationship between the population of the courses and the kind of primary education level and the frequency of confrontation with errors. These research findings show that for lesser errors in the courses of mathematics, the population of the courses should be reduced and more emphasis should be given to the activities in the primary education first level. |