Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
387255
|
|
İzmir ili kentsel kesimde odun dışı bitkisel orman ürünlerine yönelik tüketici tutum ve davranışlarının analizi / Analysis of consumer attitudes and behavior towars non-wood forest products in urban areas of izmir
Yazar:HÜLYA ARSLAN
Danışman: PROF. DR. SAİT ENGİNDENİZ
Yer Bilgisi: Ege Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı
Konu:Ormancılık ve Orman Mühendisliği = Forestry and Forest Engineering
Dizin:Bitkisel ürünler = Vegetable products ; Orman ürünleri = Forest products ; Tüketici davranışı = Consumer behavior ; Tüketici tutumları = Consumer attitudes
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2015
89 s.
|
|
Son yıllarda doğal ürünlere olan ilginin artması odun dışı bitkisel orman ürünlerini daha da önemli duruma getirmiştir. Tıptan gıdaya kadar çok geniş kullanım alanı bulunan bu ürünlere yönelik tüketim eğilimleri gittikçe artmaktadır.
Bu araştırmanın temel amacı; İzmir ili kentsel kesimde odun dışı bitkisel orman ürünlerine ilişkin hane halkları ile yapılan anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, tüketici yapısını, tüketim eğilimlerini ve tercihlerini analiz etmektir. Bu amaca yönelik Karşıyaka İlçe Merkezinde 96 hane halkı ile anket yapılmıştır.
Araştırma sonucunda görüşülen hane halklarının büyük bir bölümü ürünleri odun dışı bitkisel orman ürünleri adı altında tanımamaktadır. Kendi doğal ortamında katkı maddesi içermeden elde edilmesi, lezzetli ve aromatik gıdalar olmaları ve koruyucu, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklerinden dolayı tercih edilen ürünlerdir. Tüketicilerin tercih ettiği çeşit, miktar ve şekilde ürün üretimi ile tüketici kitlesinin doğru belirlenmesi sonucunda, üretimden pazarlamaya kadar olan sürecin etkin çalışması ve sürdürülebilirliği sağlanabilecektir.
Anahtar kelimeler: Odun dışı bitkisel orman ürünleri, tüketici tutum ve davranışları, tüketim eğilimi.
|
|
In recent years the interest in natural products and increasing the relevance of non-wood forest products has become even more important. The use of wide area, as far as food medicine increasing consumption tendencies towards products.
The main aim of this study is non-wood forest products for their households with data obtained from the surveys, consumer structure, and consumption trends, and preferences is to analyze in urban part of İzmir. For this purpose, 96 surveys have been carried out with households in Karşıyaka.
As a result of the research, a large part of household, non-wood forest products does not recognize under the name. In their natural environment, the additives include, delicious and aromatic foods, and they have to be protective, immune system booster due to the properties of the products are preferred. Consumers preferred the kind, quantity and product production with the right group of consumers as a result of the determination, the process from production to marketing for the effectiveness and sustainability will be provided.
Keywords: Non-wood forest products, consumer attitudes and behaviors, consumption trends. |