Tez No | İndirme | Tez Künye | Durumu |
503011 |
Tez hazırlanmakta veya işlemi devam etmektedir.
|
Acil servis sağlık profesyonelleri ile acil servisle etkileşimde olan sağlık profesyonellerinin mesleklerarası öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin karşılaştırması ve kişilik özelliklerinin mesleklerarası öğrenme üzerine etkisi / A comparison of readiness levels of health professionals who work at emergency department or have interaction with emergency department in Ankara Baskent University Hospital on interprofessional learning Yazar:NAİME ALMILA AYHAN Danışman: YRD. DOÇ. DR. BETÜL AKBUĞA ÖZEL Yer Bilgisi: Başkent Üniversitesi / Tıp Fakültesi / Acil Tıp Ana Bilim Dalı Konu:Sağlık Eğitimi = Health Education ; İlk ve Acil Yardım = Emergency and First Aid Dizin: |
İptal edildi Tıpta Uzmanlık Türkçe 2017 4657 s. |
ÖZET: Amaç: Sağlık hizmeti ve hasta bakımının nitelikli olması için;acil tıp doktorları, acil servis hemşireleri, teknikerleri ve acil tıp teknisyenleri ile konsultan doktorlar, diğer birimlerde çalışan hemşireler, teknikerler, psikolog, sosyal hizmet uzmanı, eczacı gibi farklı mesleklerden profesyonellerin birbirleriyle etkin bir işbirliği içinde çalışması gerekmektedir. Meslek grupları arasında bilgi, beceri ve değerlerin birleşimi ile birlikte çalışma şartlarının sağlanması ise mesleklerarası eğitim ve işbirlikli uygulamalar ile gerçekleştirilebilecektir. Çalışmamızın amacı acil servis ve acil servis ve etkileşimde olan diğer meslek ve branşların mesleklerarası eğitime hazırbulunuşluk düzeylerinin değerlendirilmesi ve bu sayede bu konuda farkındalığın arttırılmasıdır. Kişilik, örgütlenmiş duygusal, bilişsel, toplumsal ve fiziksel özellikler bütünü olarak ele alınmaktadır. Kişilik özellikleri, bireyi diğer bireylerden ayırır ve bireyin gelecekteki davranışlarına yönelik kestirimlerin dayanağını oluşturmaktadır. Çalışmamızla kişilik özelliklerinin mesleklerarası öğrenme üzerine etkisini değerlendirerek, kişilik özelliklerinin eğitim içeriklerinde ve yöntemlerinde dikkate alınması gereken bir değişken olup olmadığı hakkında çıkarımda bulunmayı amaçlıyoruz. Gereç ve yöntem: Başkent Üniversitesi'nde acil serviste çalışan ve acil servisle etkileşimi olan sağlık profesyonellerinin mesleklerarasıişbirliğihakkında hazırbulunuşluk düzeyleri ve mesleklerarasıişbirliği hakkında hazırbulunuşluk düzeyleri ile kişilik arasındaki ilişkiyi inceleyen prospektif, tanımlayıcı ve analitik bir çalışmadır. Çalışma gönüllü katılımcılara, araştırmacılar tarafından yüz yüze görüşme ve e-posta yoluyla anket yöntemiyle uygulanmıştır. Sonuçta topladığımız verileri IBM SPSS Statistics 23 paket programına aktarılarak analiz ettik. Bulgular:Anketimize 15.07.2017 ile 20.10.2017 tarihleri arasında toplam 222sağlık çalışanı katıldı. Çalışmamıza göre tüm sağlık çalışanlarında branşı cerrahi bilimler olan kişilerin MEHO düzeyi en fazla saptanırken, doktorlarda branşı dahili bilimler olan kişilerin MEHO düzeyi daha fazla, hemşirelik hizmeti veren sağlık çalışanlarında ise branş açısından MEHO düzeyinde farklılık saptanmamıştır. Tüm branşlarda doktorlarla hemşirelik hizmeti veren sağlık çalışanları arasında MEHO düzeyi açısından fark saptanmamıştır. Kişilik özellikleri ve çalışma sürelerinin MEHO üzerine olan etkisi incelendiğinde de gene anlamlı bir fark saptanmamıştır. Sonuç:Acil servis çalışma şartlarının iyileştirilmesi, tüm sağlık çalışanlarının eğitim sürecinde de çeşitli eğitim uygulamalarıyla etki ve iletişimlerinin arttırılıp görev tanımlarının belirginleştirilmesi, meslekler arası işbirliğini arttırarak hasta bakım kalitesini arttıracak, iletişim eksikliği kaynaklı tıbbi hataların azalmasını sağlayacaktır. Anahtar kelimler:acil tıp, mesleklerarası eğitim, mesleklerarası eğitime hazırbuluşluk, kişilik | |||
ABSTRACT: Objectives:Forquality of healthcareandpatientcare, allemergencyphysicians, nurses- technicianswhoworkinemergencydepartmentsandotherhealthprofessionalslikeconsultingphysician, nurses- technicianswhoworkinotherdepartments, psychologists, social service expertsandpharmacistsshouldwork in effectivecollaboration.Differentgroups of healthprofessionalsneedtocombinetheirknowledge, abilityandworthin ordertoeffectivelyworktogetherandthis can only be achievedthroughproperinterprofessionaleducationandcollaborativepractices. Thepurpose of ourstudywastoevaluatereadinesslevels of healthprofessionalsworkingin emergencydepartmentsorhaveinterractionwithemergencydepartments on interprofessionallearningandbydoingthisweintendtoincreaseawarenessin thisfield. Personalitycan be defined as organizedemotional, cognitive, socialandphysicalqualities. Personalqualitieshelpdefine andseparatepeoplefromothersand form a basisforpredictionaboutbehaviours in future. Inourstudyweintendtoevaluatetheeffect of personality on interprofessionallearningandget a convictionaboutnecessity of considerpersonalitywhenplannigthecontent of educationsystemsif it is a parameter. Methods:This is a prospective, identificatoryandanalyticalstudywhichintendstoanalysethereadinesslevels of healthprofessionalswhowork at Başkent UniversityEmergencydepartmentorhaveinteractionwith Başkent UniversityEmergencydepartment. Wemade a questionnairetovolunteerattendeesbyfacetofaceor e-mail. Theresultscollectedwerethenanalysedby IBM SPSS Statistics 23 packet program. Results:A total of 222 healthprofessionalsparticipated inourquestionnairebetween 15.07.2017 and 20.10.2017. Accordingtoourstudy, wediscoveredthatthelevel of RIPLS of allheathprofessinalswhowork in surgicalbranches is thehighest. Concerningdoctors, doctorswhospecialise in internalmedicinehavethehighestlevelof RIPLS. Therewasnodifferencebetweennursesworking in differentbranches. There is nodifferent in thelevel of RIPLS betweendoctorsandnurses in allhealthprofessionals.Alsopersonalitydoes not haveanyeffecton theRIPLS levels. Conclusion:Improvingworkingconditionsin theemergencydepartments, enhancingcommunicationandinteractionbetweenallhealthprofessionals, makingexplicitmission of allhealthprofessionals, canincreasetheinterprofesionalcollaboration. We can alsoinitiatedifferenteducationpracticesin study,therebyminimizingmedicalfailureswhicharetheresult of communicationproblems. Keywords:emergencymedicine, interprofessionaleducation, readiness of interprofessionaleducation, personality. |