Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
223251
|
|
Aktif direksiyon sistemi ile yol taşıtı kararlılığının korunması / Stability enhancement of a road vehicle using active steering
Yazar:ŞEREF SERVER ERSOLMAZ
Danışman: PROF.DR. LEVENT GÜVENÇ
Yer Bilgisi: İstanbul Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Sistem Dinamiği ve Kontrol Bilim Dalı
Konu:Makine Mühendisliği = Mechanical Engineering
Dizin:Kontrol mühendisliği = Control engineering ; Otomotiv = Automotive
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
114 s.
|
|
Bu tez bir yol tasıtı için elektrik motoru destekli direksiyon sistemi ve savrulmadinamigi kontrolcüsü gelistirme çalısmasını içermektedir. Bu çalısma için bir aktifdireksiyon sistemi gelistirilmistir. Direksiyon ve tasıt dinamigi modelleriMatlab/Simulink ortamında kurulmus ve sonuçları validasyonu tamamlanmıs birAdams/Chassis modeli ile karsılastırılmıstır. Elektrik motoru destekli bir direksiyonsistemi için güç takviye egrisi tabanlı bir kontrolcü, aracın yanal dinamiginin kontrolüiçin ise model regülatör kontrolcü yapısı gelistirilmistir. Her iki kontrolcününperformansları simülasyon sonuçları ile degerlendirilmistir. Direksiyon sistemikontrolcülerinin güvenli bir sekilde gelistirilebilmeleri ve test edilebilmeleri için bir aktifdireksiyon test düzenegi kurulmustur. Sanal ortamda kurulan modellerin ve donanımiçeren test düzenegi üzerinde gerçeklestirilen testlerin sonuçları detaylı olarakincelenmistir.Anahtar Kelimeler: Tasıt dinamigi modeli, Aktif güvenlik sistemi, Model regülatörü,Savrulma Kararlılıgı
|
|
This thesis is on the application of electric power assisted steering and yaw stabilitycontrol to a road vehicle. An active steering system is developed and used for bothpurposes. The steering system dynamics and vehicle dynamics models are derived andbuilt in Matlab/Simulink and their responses are compared to that of a validatedAdams/Chassis model of the vehicle. A boost curve type electric power assisted steeringcontroller and a yaw stability control system based on the model regulator steeringcontroller are developed. Their performances are demonstrated using simulationresults. A steering test rig built for safely developing steering controllers in a hardwarein-the-loop setting is introduced. Detailed test results from offline and hardware-in-thelooptest rig with active steering are also presented.Keywords: Vehicle Dynamics Model, Active Safety System, Model Regulator, YawStabilization |