Tez No İndirme Tez Künye Durumu
93053 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A Comparative study on the reliability-based risk assessment in project management of coastal structures / Kıyı yapılarının proje yönetiminde güvenilirliğe dayalı risk belirleme üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
Yazar:GÖKHAN PİŞKİN
Danışman: PROF. DR. AYŞEN ERGİN ; DOÇ. DR. MUSTAFA TALAT BİRGÖNÜL
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering
Dizin:Güvenilirlik = Reliability ; Kıyı yapıları = Coastal structures ; Proje yönetimi = Project management ; Risk = Risk
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2000
104 s.
oz KIYI YAPILARININ PROJE YÖNETİMİNDE GÜVENİLİRLİĞE DAYALI RİSK BELİRLEME ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA Pişkin, Gökhan Yüksek Lisans, İnşaat Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Ayşen Ergin Ortak Tez Yöneticisi: Doç. Dr. M. Talat Birgönül Mayıs 2000, 94 sayfa Bu çalışmanın amacı, kıyı yapılarının inşaatı sırasında karşılaşılan hasar riskini ve Türkiye'ye özel belirsizlik faktörlerini gözönünde bulundurarak alternatif şebekeler kurmak, şebeke aktiviteleri ve kıyı projesi için inşaat süresini optimize etmektir. Kullanılan güvenilirliğe dayalı risk belirleme modeli ile projelerin iş bölümleri ve inşaat aktivitelerinin süreleri, istatistiksel verilere dayalı olasılık dağılımları ile modellenmekte ve değişik inşaat şebekeleri kurularak, hasar riskleri ve belirsizlik faktörlerinin de gözetilmesi ile Monte Carlo Benzeşimi kullanılarak en uygun şebeke seçilmektedir.Örnek bir çalışma olarak, Mersin yat limanı ana dalgakıranı için, optimum inşaat süresini bulmak amacıyla, inşaat şebekeleri modellenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kıyı Projeleri, Risk Belirlenmesi, İstatistiksel Şebeke Planlanması, Monte Carlo Benzeşimi, Taş Dolgu Dalgakıranlar vı
ABSTRACT A COMPARATIVE STUDY ON THE RELIABILTY-BASED RISK ASSESSMENT IN PROJECT MANAGEMENT OF COASTAL STRUCTURES Pişkin, Gökhan M.S., Department of Civil Engineering Supervisor: Prof. Dr. Ayşen Ergin Co-Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Talat Birgönül May 2000, 94 pages Within the scope of this thesis, the construction network alternatives are studied by considering uncertainties inherent in the construction stage with the common bias factors special to Turkey and the damage risk of the coastal structures to obtain the optimum construction durations of network alternatives and coastal project. In the reliability-based risk assessment used, the work breakdown structure of projects and construction durations of activities are modeled by probability distributions based on statistical data and several alternatives of construction networks have been developed and compared by considering iiithe bias factors and the structural damage risks, and the optimum alternative has been determined by using Monte Carlo Simulation. As a case study, construction networks are modeled for the main breakwater of Mersin Yacht Harbor to obtain the optimum construction duration. Keywords: Coastal Projects, Risk Assessment, Probabilistic Network Planning, Monte Carlo Simulation, Rubble Mound Breakwaters. IV