Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
90074
|
|
Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin empatik becerileri ile problem çözme becerilerinin karşılaştırılması / Comparison of the problem solving abilities and empathetic abilities of the students of the school of health
Yazar:AFİFE YURTTAŞ
Danışman: Y.DOÇ.DR. AYŞEN YETKİN
Yer Bilgisi: Atatürk Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı
Konu:Hemşirelik = Nursing
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2001
95 s.
|
|
vm ÖZET Tanımlayıcı ve karşılaştırmalı nitelikte olan bu araştırma Atatürk Üniversitesi Erzurum Sağlık Yüksek Okulu 1. ve 4.sımf öğrencilerinin empatik beceri ve problem çözme becerilerini belirlemek ve karşılaştırmak amacıyla yürütülmüş, anket çalışmaları 9 Ekim 2000 de yapılmıştır. Evrenin tümü (181 kişi) araştırma kapsamına alınmak istenmiş ancak verilerin toplandığı gün dershanede olan toplam 157 gönüllü öğrenci (1. sınıf 84 kişi, 4.sınıf 73 kişi) örneklemi oluşturmuştur. Veriler; anket formu, empatik beceri ölçeği B formu ve problem çözme ölçeği formu ile toplanmış, yüzdelik, t testi, varyans (F), korelasyon, Kruskall Wallis (KW) ve Mann Whitney U (MWU) analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin %73.2'si hemşirelik, %26.8'i ebelik bölümünde, %53.5'i 1. sınıfta, %46.5'i ise 4.sınıfta idi. Öğrencilerin empatik beceri puan ortalaması 135.59 ± 20.31, problem çözme becerisi puan ortalaması ise 80.25 ± 17.00 olarak belirlenmiştir. İki ölçeğe ait puanlar arasındaki ilişki önemsiz (r=-.l 13, p>0.05) bulunmuştur. 1. sınıf öğrencilerin problem çözme becerisinin 4.smıf öğrencilerinden önemli (p<0.01) ölçüde yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin; bölümünün, yaşının, şur anda hemşirelik / ebelik yapıyor olmasının, ailesinde sağlık alanında çalışan birey olmasının, mezun olduğu lisenin, yaşamının çoğunu geçirdiği yerin, Sağlık Yüksekokulu'nu tercih sırasının, mezun olduktan sonra görev almak istediği alanın, mesleğine karşı duyduğu sevgi düzeyinin, öğrenimi boyunca mesleği ile ilgili sevgi düzeyinde oluşan değişikliğin problem çözme becerisi ve empatik becerisi üzerine önemli bir etkisinin olmadığı (p>0.05) belirlenmiştir. Öğrencilerin sınıflan ile empatik beceri puan ortalaması arasındaki fark da önemsiz (p>0.05) bulunmuştur.
|
|
IX SUMMARY This descriptive and comparative study, was carried out to determine and compare Problem Solving Ability (PSA) and Empathetic Abilities (EA) of the first and fourth class students of Atatürk University, Erzurum School of Health. The questionaire was done on October 9 th, 2000. The whole population (181 students) were aimed to be included in the context of the study, but 157 students who were present in the classrooms on the day, when the data were collected comprised the sampling group (84 students in the first class and 73 students in the fourth). The data were collected by means of Questionaire Form, Empathetic Ability Scale and Problem Solving Scale, and were evaluated by means of percentage count, t- testing, Variance analysis (F), correlation, Kruskall Wallis (KW) and Mann Whitney (U) (MWU) analysis. 73.2% of the students were in Nursing Department and the rest of them (26.8%) were in Midwifing Department; 53.5% of the students were in the first class and rest of them (46.5%) were in the fourth class room. It was determined that Empathetic Ability Scores of the students were 135.59+20.31, and Problem Solving Scores were 80.25+17.00. The relationship between the scores of two scales was found to be insignificant (r = -.113, p>0.05). It was determined that PSA scores of the first class students were significantly higher than those of the fourth class (pO.01). It was determined that departments of the students, their ages, working as a nurse / midwife now, having health staff in their family, the high school graduation, the place where she lived most of her life, the rank of choice for School of Health, the field she wanted to work after graduation, attechment of level as to her profession, the change occuring in her profession as to attechment of level during her education didn't have a significant impact on their Problem Solving Ability and Empathetic Ability (p>0.05). The difference between the classes of the students and Empathetic Ability Scores also found to be insignificant (p>0.05). |