Bu araştırma lise dönemi öğrencilerinin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını ölçmek amacı ile
hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Kartal Şehit Salih Alışkan Mesleki Ve Teknik Anadolu
Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Ayrıca öğrencilerin demografik özellikleri, beslenme
tercihleri, beslenme hakkındaki farkındalıkları ve bilgi düzeylerini ölçümlemek
amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak 34 sorudan oluşan anket metni kullanılmıştır. Anket
metni Kartal Şehit Salih Alışkan Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 474
öğrenci tarafından yanıtlanmıştır. Bu çalışmadan yola çıkılarak öğrencilerin beslenme
alışkanlıkları, sağlıklı beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, sağlık kaygıları İncelenmiştir.
Tezin birinci bölümünde beslenme, sağlıklı beslenme, yetersiz ve dengesiz beslenme,
beslenme ve sağlık ilişkisi hakkında bilgi verilmiştir. Ve beslenmeye bağlı olarak temel besin
grupları hakkında bilgi verilmiştir.
Tezin ikinci bölümünde adölesan tanımı, beslenme ihtiyaçları, adölesanlarda beslenmenin
öneminden bahsedilmiştir. Tezin ikinci bölümünde son olarak adölesanlarda görülen
beslenmeye bağlı sağlık sorunları ele alınmıştır.
Son olarak tezin üçüncü bölümünde ankete katılan Kartal Şehit Salih Alışkan Mesleki Ve
Teknik Anadolu Lisesi'inde öğrenim gören 474 öğrencinin beslenme alışkanlıkları ve sağlıklı
beslenme bilgileri incelenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin sağlık kaygıları ve beslenme
alışkanlıkları etkileyen faktörler anket yöntemi ile incelenmiştir. Hazırlanan ölçek 34 sorudan
oluşmaktadır. Ölçeğin güvenilirlik (iç tutarlılık) analizi için "IBM SPSS STATİCS"
programında yer alan Cronbach Alpha testi kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Adölesan, Beslenme
|
The aim of this study is to measure healthy eating habits of high school students. The
universe of the study consists of students of Kartal Şehit Salih Alışkan Vocational and
Technical Anatolian High School. In addition, it was aimed to measure students' demographic
characteristics, nutritional preferences, awareness and knowledge about nutrition. A
questionnaire consisting of 34 questions was used as the data collection tool. The text of the
questionnaire was answered by 474 students studying at Kartal Şehit Salih Alışkan Vocational
and Technical Anatolian High School. Starting from this study, nutritional habits of students,
knowledge about healthy eating, health concerns were examined.
In the first part of the thesis, information about nutrition, adequate and balanced nutrition,
inadequate and unbalanced nutrition, nutrition and health relationship are given. And
depending on nutrition, basic food groups are given.
In the second part of the thesis, the definition of adolescent, nutritional needs and the
importance of nutrition in adolescents are mentioned. In the second part of the thesis,
nutritional health problems in adolescents are discussed.
Finally, in the third part of the thesis, the nutrition habits and healthy nutrition information of
474 students attending the questionnaire in Kartal Şehit Salih Alışkan Vocational and
Technical Anatolian High School were examined. At the same time, the factors affecting the
students' health concerns and eating habits were examined by questionnaire method. The scale
consists of 34 questions. Cronbach's Alpha test in IBM SPSS STATICS program was used for
the reliability (internal consistency). analysis of the scale.
Keywords: Adolescent, Nutrition |