Tez No İndirme Tez Künye Durumu
180197
Konuşma tanıma teknolojisi yardımıyla ilköğretim birinci sınıf öğrencilerine ilkokuma yazma öğretimi için yazılım geliştirme / Developing a software for teaching initial reading writing to class student of primary education using speech recognition technology
Yazar:NURSEL YALÇIN
Danışman: PROF. DR. ÖMER BAY
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstriyel Teknoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2006
140 s.
Bu çalışmada ilkokuma yazma dönemindeki ilköğretim birinci sınıföğrencileri için bir yazılım geliştirilmiştir. Geliştirilen yazılım (KonuşmaTanıyan Metin Editörü-KTM) bilgisayara bağlı bir mikrofon aracılığıylaöğretmenin veya öğrencinin konuşmasını tanıyarak ekrana yazmaktadırve sesli komut bazında programı kontrol eden özelliklere sahiptir. KTM,aynı zamanda konuşmacıdan bağımsız ve sürekli konuşma tanımayapabilen bir yazılımdır. KTM' de konuşma tanıma teknolojisikullanılmış olup, öğretmen bu yazılımla öğrencilere ilkokuma ve yazmaöğretiminde bulunabilecektir. KTM sayesinde ilkokuma ve yazmadöneminde hem öğrenci hem de öğretmen açısından etkili bir süreçsağlanabilecektir. KTM' de 30' a yakın sesli komutla yazılım kontroledilebilirken, konuşulan 10.000 kadar cümlenin veya kelimenintanınması da söz konusudur. Yazılımın çalıştırıldığı ortama göre bu sayıarttırılabilmektedir.
In this study, a software has been developed for first class students ofprimary education at initial reading-writing term. The software that hasbeen developed (Speech Recognition Text Editor-KTM) recognizesspeeches of students or teachers and writes to the screen bymicrophone that connected to the computer and it has properties thatcontrol to the program at voiced command base. Besides, KTM is asoftware which has independent working from speaker and doingcontinuous speech recognition. Speech recognition technology wasused in KTM, so the teacher can teach first reading-writing to thestudents. According to the student and also teacher, the effectiveprocess can be provided at first reading-writing term by KTM. While thesoftware can be controlled with nearly 30 voiced command by KTM, it ispossible to recognition about 10 000 sentence or statement. Accordingto the running area, these numbers can be increased.