Tez No İndirme Tez Künye Durumu
515724
Üniversite öğrencilerinin siber zorbalık, siber mağduriyet ve siber zorbalık duyarlılıklarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi / Investigating the university students' levels of cyberbullying, cybervictimization and cyberbullying sensitivity according to various variables
Yazar:FATMA İĞDELİ
Danışman: DOÇ. DR. ADİLE AŞKIM KURT
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Duyarlılık = Sensitivity ; Mağduriyet = Unjust treatment ; Siber zorbalık = Cyberbullying ; Ölçekler = Scales ; Üniversite öğrencileri = University students
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2018
112 s.
Bu araştırmanın amacı işletme fakültesi öğrencilerinin siber zorbalık, siber mağduriyet durumları ile siber zorbalığa ilişkin duyarlılıklarının ilişkisini incelemektir. Bununla birlikte siber zorbalık, siber mağduriyet ve siber zorbalığa ilişkin duyarlılık değişkenlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne baba eğitim durumu, günlük internet kullanım sıklığı ve kullanılan sosyal ağların sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma deseni ilişkisel tarama türündedir. Araştırmanın katılımcılarını işletme fakültesinde okuyan 306 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ile birlikte Üniversite Öğrencileri için Yenilenmiş Siber Zorbalık Envanteri ile Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin siber zorbalık duyarlılıkları ile siber zorbalık durumları arasında düşük negatif bir ilişki çıkarken siber mağduriyet durumları arasında düşük pozitif bir ilişki çıkmıştır. Bununla birlikte siber zorbalık ve siber mağduriyet arasında pozitif orta düzeyde bir ilişki çıkmıştır. Siber zorbalık durumları cinsiyete, günlük internet kullanım sıklığına ve kullanılan sosyal ağ sayısına göre anlamlı olarak farklılaşırken siber mağduriyet durumları ise günlük internet kullanım sıklığına, kullanılan sosyal ağ sayısına göre anlamlı olarak farklılaşmıştır. Siber zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeyleri ise cinsiyete ve anne eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılaşmıştır.
The aim of this research is to investigate the relationship between cyberbullying, cybervictimisation and cyberbullying sensitivity of the students' at the faculty of business. However, whether or not variables of cyberbullying, cybervictimization and the sensitivity of cyberbullying differ according to gender, class level, parents' education status, daily internet usage frequency and the number of social networks used were investigated. The participants of the study consist of 306 students studying at the faculty of business. The cyberbullying inventory for university students and the sensitivity scale for cyberbullying were used in the collection of research data. According to the results of the research while there was a low negative correlation between cyberbullying sensitivity and cyberbullying, there was a low positive correlation between cyberbullying sensitivity and cybervictimization. However, there was a moderate positive correlation between the variables of cybervictimization and cyberbullying. The students' level of cyberbullying significantly differed according to gender, daily internet usage frequency and number of social networks used. The level of cybervictimization significantly differed according to the frequency of daily internet usage and the number of social networks used. The sensitivity levels of cyberbullying significantly differed according to gender and maternal education.