Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
363395
|
|
34 no'lu Antalya Şer'iye Sicil Defterinin
transkripsiyonu ve değerlendirmesi / Transcription and assessment of Antalya Judicial Registered numbered 34
Yazar:MEHMET KAYMAK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. S.HALUK KORTEL
Yer Bilgisi: Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Ana Bilim Dalı
Konu:Tarih = History
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2013
883 s.
|
|
Bu çalışmada, 1305-1310 (M.S. 1887-1892) yıllarını kapsayan XXXIV Numaralı Antalya
Şer'iye Sicil Defterinin transkripsiyonu yapılarak, dönemin idari, sosyo-kültürel ve sosyoekonomik
durumuna ilişkin değerlendirmeler yapılmıştır. Antalya'nın idari taksimatı ile
teşkilatının incelendiği birinci bölümde, Osmanlı Devleti'nin yönetim yapısında Tanzimat
dönemi ile ivme kazanan yapısal değişiklikler bütün açıklığıyla görülebilmektedir. Sosyal ve
ekonomik yapının incelendiği ikinci bölümde, Osmanlı ailesinin Antalya örneği ele alınarak,
günlük yaşamda kullanılan çeşitli eşyalar, kıyafetler ve bunların nitelikleri dikkate alınarak bir
takım çıkarımlarda bulunulmaya çalışılmıştır. Söz konusu dönemde Antalya'da gayrimüslim
halkın, idari ve sosyal hayatın her kademesinde rol aldığı anlaşılmaktadır. Ticaret ve zanaatla
uğraşan gayrimüslimler müreffeh bir yaşam sürmektedirler. Müslüman halk ise genel olarak
tarım ve hayvancılık yapmaktadır. Miras hukukuna dair uygulama örneklerinin
değerlendirilmesinden anlaşıldığına göre Osmanlı Devleti ile toplumunda, sosyal dayanışma
ve sosyal devlet anlayışı ideale yakın bir düzeydedir.
|
|
In this study, the transcription of XXXIV numbered Court Records are made for
evaluating the governing, socio ?cultural and socio-economical situations of the era 1305-
1310 (1887-1892 A.D) In the first part where the governmental and foundational is examined,
it can be seen clearly that there are rapid changes in the governmental structures of the
Ottoman State with the period of Tanzimat. In the second part where the social and
economical structures have been examined, some predictions have been made due to the
various materials, clothes used in daily life and their qualifications of them taking the example
of Antalya of the Ottoman family in hand. During the mentioned era, it can be understood that
people who are not Muslims have taken part in every phase of governmental and social life.
Non Muslims who earn their life from trade or handicrafts live a wealthy life. Muslim citizens
generally earn their livings from agriculture and growing animals. According to the Heritage
Justice applications a social cooperation and a social state idea are at an ideal level in
Ottoman State. |