Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
345125
|
|
An investigation of private middle school students? common errors in the domain of area and perimeter and the relationship between their geometry self-efficacy beliefs and basic procedural and conceptual knowledge of area and perimeter / Özel ortaokul öğrencilerinin alan ve çevre konusundaki tipik hatalarının ve geometriye yönelik öz-yeterlik inanışları ile alan ve çevre konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yazar:NAGEHAN ORHAN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM HASER ; DOÇ. DR. MİNE IŞIKSAL
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2013
163 s.
|
|
Bu çalışmanın temel amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin geometrik
şekillerin alanı ve çevresi konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgilerinin ne düzeyde
olduğunu araştırmak ve bu bilgileri ölçen testlerdeki tipik hatalarını incelemektir.
Ayrıca, öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlikleri de sınıf seviyesine göre
incelenmiştir. Bu çalışmanın diğer bir amacı da, öğrencilerin alan ve çevre
konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgilerinin geometriye yönelik öz-yeterliklerine
göre nasıl değiştiğinin incelenmesidir.
Bu çalışma 2011-2012 öğretim yılının 2. döneminde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmaya Ankara ilinin Çayyolu semtinde bulunan özel bir ortaokuldan 111
ortaokul 6.,7. ve 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, alan ve çevre konusundaki
işlemsel ve kavramsal bilgileri ölçen başarı testleri ve geometriye yönelik öz-yeterlik
inanışlar testi ile toplanmıştır. Öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlik inanışları
ile işlemsel ve kavramsal testlerdeki başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla
Pearson çarpım-moment korelasyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin geometriye
yönelik öz-yeterlik inanışlarının, alan ve çevre konusundaki işlemsel ve kavramsal
bilgilerinin sınıf seviyesine göre nasıl değiştiğini incelemek amacıyla da tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır.
Veri analizi sonuçlarına göre, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin alan ve çevre
konusunda bir takım hatalara ve kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.
Öğrencilerin işlemsel bilgi puanları ve geometriye yönelik öz-yeterlik inanış
puanlarının sınıf seviyesine göre anlamlı bir şekilde değişmediği ancak kavramsal
bilgi puanlarının değiştiği bulunmuştur. Bunun yanında yapılan korelasyon analiz
sonuçları 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inanış
puanları, işlemsel bilgileri ve kavramsal bilgileri arasında anlamlı ve pozitif yönde
bir ilişki bulunduğu görülmüştür.
|
|
The purposes of the present study were to investigate private middle school
students procedural and conceptual knowledge in the domain of area and perimeter
of geometric figures and to examine the most common errors in their knowledge.
Private middle school students geometry self-efficacy throughout the grade levels
was also investigated. The other specific interest of the study was to examine how
students? conceptual and procedural knowledge aspects of area and perimeter of
geometric figures changed with respect to their geometry self-efficacy.
The study was conducted during the second semester of the academic year
2011-2012. The sample was consisted of 111 private middle school students from a
private elementary school in Çayyolu district in Ankara. Data were collected through procedural and conceptual knowledge tests prepared by the researcher and geometry
self-efficacy scale developed in a previous research. In order to examine the
relationship between geometry self-efficacy beliefs of students and their procedural
and conceptual knowledge, Pearson product-moment correlation analyses were run.
One-way ANOVA was used to investigate how self-efficacy, procedural knowledge,
and conceptual knowledge changed according to grade levels separately.
The results of data analysis indicated that private middle school students had
common errors and misconceptions about area and perimeter concepts. ANOVA
results revealed that there were no statistically significant differences in private
middle school students procedural knowledge and self-efficacy belief scores in
terms of grade levels. However, there was a significant difference in conceptual
knowledge scores of private middle school students. Moreover, according to Pearson
Product Moments Correlation results, there was significant correlation among
students? procedural knowledge, conceptual knowledge and self-efficacy belief
scores. |