Tez No İndirme Tez Künye Durumu
313811
Aerodynamic parameter estimation of a missile in closed loop control and validation with flight data / Kapalı döngü kontrolünde bir füzenin aerodinamik parametre tahmini ve uçuş verisiyle geçerleme
Yazar:GÜNEŞ AYDIN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ALİ TÜRKER KUTAY
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Havacılık ve Uzay Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Havacılık Mühendisliği = Aeronautical Engineering
Dizin:En küçük kareler yöntemi = Least squares method
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2012
96 s.
Hava araçlarında, kapalı döngü sistem verilerinden aerodinamik parametre tahmini kontrol ve kararlılık sistemlerinin kullanılmasıyla ortaya çıkmış bir araştırma alanıdır. Bu tezde ayrık kanatçık komutları kullanılarak kapalı döngü kontrolünde, havadan karaya bir füze sistemin aerodinamik parametrelerinin tahminini incelenmiştir. Çalışma kapsamında ayrık kanatçık komutları için sistematik bir tasarım yöntemi önerilmiştir. Kullanılan ayrık kanatçık komutlarının sisteme olan bozucu etkisi incelenmiştir. Aerodinamik parametrelerin tahmini için sıradan en küçük karaler yöntemi ve karmaşık doğrusal regresyon olmak üzere iki farklı tahmin yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar birbirleriyle ve aerodinamik veritabanı ile karşılaştırılmıştır. Tez kapsamında kullanılan yöntemler gerçek bir sisteme uygulanarak bu çalışmaların gerçek hayata doğrudan uygulanabilirliği kanıtlanmıştır.
Aerodynamic parameter estimation from closed loop data has been developed as another research area since control and stability augmentation systems have been mandatory for aircrafts. This thesis focuses on aerodynamic parameter estimation of an air to ground missile from closed loop data using separate surface excitations. A design procedure is proposed for designing separate surface excitations. The effect of excitations signals to the system is also analyzed by examining autopilot disturbance rejection performance. Aerodynamic parameters are estimated using two different estimation techniques which are ordinary least squares and complex linear regression. The results are compared with each other and with the aerodynamic database. An application of the studied techniques to a real system is also given to validate that they are directly applicable to real life.