Bu çalışmanın amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Hazırlık Okulu orta seviye öncesi
öğrencilerinin, yazdıkları paragrafların içeriği üzerine öğretmen tarafından verilen yazılı ve
sözlü dönütü ne kadar anladıklarını ve kullanabildiklerini ortaya çıkarmak ve incelemektir.
Bu amacı gerçekleştirmek için beş temel soruya cevap verilmeye çalışılmıştır. İlk soru,
yazdıkları paragrafların içeriğine ilişkin yazılı geri bildirim alan öğrencilerin ilk ve son
taslaklarıyla, öğretmen-öğrenci konferanslarıyla sözlü geri bildirim alanların ilk ve son
taslakları arasında anlamlı bir fark olup olmadığıdır. İkinci soru, öğrencileri
paragraflarındaki fikirleri geliştirmeleri açısından yönlendirmede, bu iki geri bildirim
yönteminden birinin diğerinden daha etkili olup olmadığıdır. Üçüncü soru, öğrencilerin
yazılı geri bildirime ve öğretmen-öğrenci konferansına olan tutumlarının anlamlı bir fark
gösterip göstermediğidir. Dördüncü soru, her iki geri bildirim yönteminde de öğrencilerin
geri bildirimden faydalanma şekillerinin öğretmenin beklentilerine uyup uymadığıdır. Son
soru ise, öğretmen ve öğrenci arasındaki geri bildirim iletişiminin verimliliğini etkileyen
etmenlerin neler olabileceğidir. Veriler, 16 öğrenciden, her birinden bir paragrafın iki
taslağını yazmalarının ve araştırmacı ile iki açık uçlu görüşme yapmalarının istenmesiyle
toplanmıştır. Veri analizi kısmında, her öğrenci paragrafının ilk ve son taslaklarının
incelenmiş ve öğrencilerin öğretmen tarafından verilen geri bildirimi anlama ve iki
taslaktaki başarılarının sıklığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin paragraflarında fikir
geliştirmelerine yardımcı olmada hangi yöntemin daha etkili olduğunu belirlemek için, iki
açık uçlu ve yazıya dökülmüş olan öğrenci - öğretmen görüşmesinin tümevarımsal analizi
yapılmıştır. Sonuçlar, ikinci taslaklarının içeriği için aldıkları notlarda istatistiksel açıdan
anlamlı bir fark gözlemlenmemesine rağmen, yazılı geri bildirim alan öğrencilerin sözlü
geri bildirim alan öğrencilere kıyasla paragraflarında daha sık fikir üretebildiklerini göstermiştir. Ayrıca, bulgular, öğrencilerin düzeltme yapma sürecini ve ikinci taslağın
başarısını etkileyen faktörün öğretmen geri bildiriminin biçimsel özellikleri değil,
öğrencilerin fikirlerini detaylandırmada yaşadıkları zorluk, yazdıkları paragrafları nitelik
açısından gözlerinde büyütmeleri, iyi bir paragrafın özelliklerine yönelik (kuvvetle
inanılan) düşünceleri, kelime sınırını aşma ve hata yapma gibi endişeleri ve konu hakkında
yeterli bilgiye sahip olmamaları gibi faktörlerin olduğunu da göstermiştir.
|
This study aimed to find out and analyze to what extent EFL students with Pre-
Intermediate level of proficiency at Middle East Technical University Preparatory School
can understand and use written and oral teacher feedback on the content of their writing
assignment. To achieve this aim, five main questions were attempted to be answered. The
first question was whether or not there is a significant difference between the first and final
drafts of the students who got written facilitative feedback and the ones who got oral
feedback through teacher-student conferencing in terms of the content of the paragraphs
they wrote. The second question was whether or not one of these two feedback types is
more effective than the other in leading the students to develop the ideas in their
paragraphs. The third question was whether or not the students' attitudes towards written
facilitative feedback and teacher-student conferencing show a significant difference in
terms of their utilization of feedback. The fourth question was whether or not the students'
utilization of feedback matches their teacher's intentions in both types of feedback. The
final question was which factors affect the effectiveness of communication of feedback
between the teacher and the students. Data was collected from 16 students by asking each
to write two drafts of a paragraph and to have two open-ended interviews with the
researcher. In the data analysis part, the first and second drafts of each student's paragraph
were examined, and the frequencies of student understanding of teacher feedback and
successful revision were identified. Moreover, an inductive analysis of the two transcribed
open-ended interviews was done to find out about the factors that affect student
understanding and revision success. The results revealed that the students who got written
feedback were able to improve the ideas in their paragraphs more frequently than the ones
who got oral feedback although there was not a significant difference between the grades
they got for their 2nd drafts in terms of the content of their written work. Furthermore, it
was seen that rather than formal characteristics of teacher feedback, students' difficulty in
elaborating on ideas, their overestimation of quality of their written work, their beliefs
about an effective paragraph, their such concerns as exceeding word limits and making
mistakes and lack of content knowledge influenced the students' revision processes and the
success of a second draft. |